فشار آمریکا علیه ایران کارساز نیست

مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای گفته آمریکا باید به جای فشار علیه ایران با این کشور اعتمادسازی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «محمد البرادعی»، مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته آمریکا باید به جای فشار علیه ایران، با این کشور اعتمادسازی کند.

این دیپلمات مصری در مصاحبه با مجله «International» گفت: «کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای نمی‌توانند به سلاح‌های هسته‌ای اتکا کنند و به همه کشورهای دیگر بگویند که به این سلاح‌ها نزدیک نشوند.»

البرادعی در ادامه گفت: «شما به مسئله ایران اشاره کردید. امنیت، مبتنی بر اعتمادسازی است نه اعمال فشار. سیاست آمریکا درباره ایران، اعمال فشار است و من هرگز ندیده‌ام که [این سیاست] در هیچ شرایطی کارآیی داشته باشد.»

وی اضافه کرد: «شما باید تلاش کنید اعتمادسازی کرده و بفهمید که طرف مقابل از کجا آمده است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =