تحریم اخیر ۱۸ بانک ایرانی شوی سیاسی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تحریم اخیر ۱۸ بانک ایرانی از سوی آمریکا را شوی سیاسی و رسانه‌ای دانست و گفت که محدودیت های بانکی از سال ۹۱ وجود داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تحریم تعدادی از بانکهای ایران از سوی ترامپ اظهار کرد: از ابتدای ایجاد ساختار تحریم‌های هوشمندانه علیه کشورمان مجموعه فعالیت‌های نظام بانکی چه بانک مرکزی و چه سایر بانک‌ها به شکلی تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار گرفته بود و متناسب با آن جمهوری اسلامی نیز اقداماتی انجام داده بود که تأثیر آن را به حداقل برساند از جمله دور زدن تحریم‌ها و روش‌های مختلفی که نظام بانکی به شکلی مدیریت کرد تا کشور علیرغم مواجهه با تحریم جلو برود.

وی افزود: از سال ۹۱ به این طرف چه پیش از برجام و چه پس از برجام اهدافی که آمریکایی‌ها برای تحریم حوزه بانکی اعمال کردند عملیاتی نشد و شرایط ما در چند سال گذشته عملا بیانگر این است که فعالیت‌های نظام بانکی تغییر چندانی نداشته زیرا ایران رفتار جدیدی در ارتباط با چین و روسیه و رفتن به سمت ارزهای مشترک و پیمان‌های پولی و روش‌های نقل و انتقال جدید داشته لذا آمریکایی‌ها موفقیتی حاصل نکردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: طراح تحریم‌ها در گزارشی به دولت فعلی آمریکا رسما اعلام کرد که تحریم‌های جدید باعث شده ایران در نحوه رفتار متقابل رفتار جدیدی داشته باشد و بتواند در مواجهه با نظام بانکی دنیا مشکلاتش را حل کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۱۸ بانک تحریم شده اخیر عموما بانک‌های غیردولتی هستند، تصریح کرد: این تحریم‌ها از قبل هم وجود داشته و اکنون بیشتر یک سوی سیاسی و رسانه‌ای است که نشان می‌دهد آمریکا از تحریم‌های اقتصادی نتیجه‌ای نگرفته است. لذا این تحریم‌ها تأثیری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت و نظام بانکی ما می‌تواند مسیر خود را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی در سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد دلار مجموعه ارز تراز تجاری کشور را در اوج تحریم‌های آمریکا تبادل کرده است، خاطرنشان کرد: ایران از شرایطی که آمریکا می‌خواسته برایش ایجاد کند عبور کرده و این تحریم‌ها تأثیری در روند جاری کشور ندارد. این محدودیت‌ها از سال ۹۱ وجود داشته و حالا شاید شدت آن بیشتر شده باشد و ما با سختی‌هایی روبرو باشیم اما تجربه ما هم بیشتر شده و آن‌ها نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی روش‌های کارشناسی و منطقی جدیدی برای تبادلات بانکی دارد. ما پیشنهاداتی هم در کمیسیون اقتصادی داریم که می‌توانیم آن‌ها را در قالب کمیته ضد تحریم مجلس و کمیسیون اقتصادی عملیاتی کنیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =