دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد واحد ساوه افتتاح شد

آیین افتتاح دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی واحد ساوه با حضور جمعی مسئولان این واحد دانشگاهی و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیور)، آیین افتتاح دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی واحد ساوه با حضور حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، حسین کلانتری رئیسدانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، احسان ساده رئیسدانشگاه آزاداسلامی واحد ساوه ،اعضای هیئت رییسه و کارکنان با رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در واحد ساوه برگزار شد.

شریفانی در ابتدای این مراسم گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برکاتی را داشته که سالیان متمادی مجموعه دانشگاه آزاد مدیون این برکات خواهد بود؛ چرا که وجود دفتر نهاد در دانشگاه‌های دولتی نیز منشا خیر و برکات فراوان بوده و این بنیاد خیر که از ابتدا تاکنون شانه به شانه نهادهای فرهنگی، محرک و مشوق تمامی فعالیت‌های فرهنگی بوده، اثرات با برکتی را برای دانشگاه ها به ارمغان آورده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور افزود: وجود نهاد نمایندگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همواره کمک حال نهادهای فرهنگی دانشگاه آزاد بوده و هست و امیدواریم شروع به کار معاونت نهاد در منطقه شمال استان مرکزی، آغازی برای تحول هرچه بیشتر فرهنگی در واحدهای دانشگاهی این منطقه باشد.

حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بازوی توانا و نهاد تصمیم ساز فرهنگی است و حضور این نهاد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کنار معاونت های فرهنگی،همواره راه گشا و حامی جامعه دانشگاهی بوده‌اند.

همتی افزود: امیدواریم واحد ساوه و واحدهای مستقر در شمال استان مرکزی از این ظرفیت ایجاد شده بهترین وبیشترین استفاده را ببرند. دانشجویان، استادان و جامعه دانشگاهی بابت وجود دفتر نهاد، کمتر دچار مشکلات و معضلات فرهنگی خواهند شد. 

وی گفت: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همواره یار و یاور مسئولان دانشگاه بوده و هستند.

در ادامه حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام ماه صفر اظهارکرد: کتاب سرخ عاشورا و تاریخ کربلا را که ورق می زنیم، اربعین حسینی آیینه باز تابنده تمام حماسه ها است. به جز حماسه و کرامت چیزی در این آیینه نیست و سطر به سطر این مجموعه، بیدارگری و الهام بخش است.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: غم شهادت امام حسین(ع) آنقدر بزرگ است که صادق آل رسول (ص) می فرمایند:«آسمان چهل روز بر حسین (ع) خون گریه کرد» اما یزیدیان خیابان ها و کاخ ها را برای جشن آماده کردند و چهره واقعه را به نحوه دیگری نشان دهند. قهرمان کربلا حضرت زینب (س) ،این ستون پا برجای کاروان اسرا با خطبه خود، همه چیز را عوض کرد و بر قله عزت و سربلندی ایستاد. با سخنان حضرت زینب(س) جویبار خونی که در روز عاشورا ایجاد شد در اربعین تبدیل به رود خروشانی شد که این رود هر ساله خروشان تر جهان را فرا می‌گیرد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از اقدامات بسیار خوب دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: حمایت ، هدایت و نظارت بر امور، از برنامه‌های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است.

رئیسدانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: از دغدغه های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ارتقای مبانی دینی و اعتقادی در بدنه دانشگاه است؛ بنابراین دانشگاه باید بر دو بال تخصص و تدین آراسته شود و دفتر نهاد این مسئولیت ارزشمند را عهده دار است و ما باید همکاری لازم را داشته باشیم .

رئیسدانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی افزود : برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری نشست های معرفتی ، ارائه فکر نو و قوی ، نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر و رونق بخشی به امور دینی و معنوی از دستاوردهای دیگر دفتر نهاد در دانشگاه هاست که ما موظف به همکاری با آن هستیم.

دبیرهیئت امنای استان مرکزی اظهار کرد: با ایجاد و افتتاح دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد ساوه و واحد های دانشگاه آزاداسلامی شمال استان مرکزی  و انتصاب حجت الاسلام حیدری به عنوان معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد های شمال استان، از امروزدارای یک یاور فرهنگی خواهند بود و پس از این امیدواریم اتفاقات خوب فرهنگی را در این واحدها شاهد باشیم.

 احسان ساده سرپرست واحد ساوه نیز در ادامه این مراسم گفت: افتتاح دفتر نهاد رهبری در این واحد دانشگاهی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم قدردان این ظرفیت ایجاد شده باشیم و بتوانیم از توان تصمیم سازی و اجرایی این نهاد بابرکت نهایت استفاده را ببریم.

در پایان مراسم حجت الاسلام مجید حیدری به عنوان معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه های منطقه شمال استان مرکزی منصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =