افزایش نرخ بلیت پروازها هیچ مبنای منطقی ندارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که همه کسب و کارها تحت تاثیر ویروس کرونا ضرر کرده‌اند، اما نمی‌توان ضرر و زیان ایرلاین‌ها را از جیب مردم جبران کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا شریعتی  ضمن مخالفت با افزایش قیمت بلیت هواپیما بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یقینا مخالف افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌باشد و تاکنون بحث‌هایی که در این حوزه در کمیسیون صورت گرفته است همه اعضاء مخالفت خود را اعلام کرده‌اند، چرا که افزایش قیمت بلیت پروازها هیچ مبنای منطقی ندارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته نرخ بلیت ایرلاین‌ها سالی یکبار و در چارچوب قانون و با مجوزهای لازم صورت گرفته است و در سال جاری نیز یکبار افزایش قیمت داشته‌ایم و لذا اکنون هیچ مبنای منطقی برای افزایش مجدد قیمت‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌که به بهانه‌های مختلف نظیر به حداقل رساندن ظرفیت هواپیما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا تامین هزینه‌های دلاری نگهداری از هواپیماها، تقاضای مجدد افزایش قیمت‌ها مطرح شود قابل قبول نیست. کماکان نظارت‌ها نشان می‌دهد که ظرفیت هواپیماها پر است و توجهی به پروتکل‌ها نیز در این حوزه نمی‌شود. هیچ توجیه منطقی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

شریعتی تاکید کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را بدون هیچ مبنای منطقی نمی‌دهد. امروز همه کسب‌ و کارها تحت تاثیر ویروس کرونا لطمه دیده‌اند. نمی‌توان ضرر و زیان ایرلاین‌ها را نیز از جیب مردم جبران کرد.

در حالی که هفته گذشته اعلام شده بود که از اول آبان ماه نرخ بلیت پروازها افزایش پیدا می کند، روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از لغو نرخ نامه جدید اعلام شده برای پروازهای داخلی خبر داد و گفت: افزایش قیمتی از آبان ماه اتفاق نمی‌افتد.

زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که مقرر شد تا نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار کنیم و درباره چگونگی تغییر قیمت بلیت هواپیما تصمیم گیری شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =