گزارش نماینده چابهار از سفر رئیس مجلس به سیستان و بلوچستان

نماینده مردم چابهار در مجلس جزئیات سفر محمدباقر قالیباف و رئیس و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی از سیستان و بلوچستان و بازخورد مردم از این سفرها را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، معین الدین سعیدی  در مورد سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان گفت: ایشان در بدو ورود خودشان از گنج پنهان یعنی سواحل مکران بازدید کردند. آقای قالیباف همچنین از زمین فرودگاه چابهار بازدید کردند که بین ارتش و دولت محل مناقشه است. ایشان در برنامه‌ای دیگر، به حاشیه‌نشینی شهر چابهار توجه کردند و بی‌پرده با مردم گفت‌وگو کردند.

نماینده مردم چابهار در مجلس از بازدید رئیس مجلس از صید، صیادی و صیادان خبر داد و گفت: حوالی ظهر با دکتر قالیباف راهی بریس شدیم تا رییس مجلس مشکلات جامعه صیادی را بی‌واسطه از زبان صیادان بشنوند اما متاسفانه به دلیل بدی آب و هوا امکان فرود بالگرد مهیا نشد و لاجرم با همان بالگرد در معیت دکتر قالیباف و استاندار محترم راهی سراوان شدیم. از جامعه صیادی که در بریس منتظر بودند و موفق به دیدارشان نشدیم پوزش می‌طلبم و متعهد به پیگیری حقوق این قشر مظلوم خواهم بود.

وی افزود: در بالگرد از وقت استفاده کردیم و پایین‌ترین شاخص‌های توسعه انسانی در جنوب استان به همراه مشکلات آموزشی، بهداشتی، راه‌ها، آب، موضوع اراضی ملی جنوب استان، طرح رزاق جهت ساماندهی سوخت، سهمیه بومی برای دانشگاه‌ها، مرز ریمدان، مشکلات جامعه صیادی و صید ترال و لایه‌روبی رودخانه را به سمع رئیس مجلس رساندم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی همچنین از حضور رئیس و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: آقای عسکری به حوزه زرآباد رفتند و از کشت و صنعت سواحل مکران بازدید کردند. ایشان یک بازدید کامل استانی داشتند. به ایرانشهر آمدند و از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی سیستان و بلوچستان بازدید کردند. ایشان هم‌اکنون عازم خاش و زاهدان هستند. آقای ساداتی‌نژاد هم به بریس رفتند. جمع‌بندی این بازدیدها فردا در جلسه‌ای بررسی می‌شود.

سعیدی در مورد مباحث مطرح شده با مسئولان کمیسیون کشاورزی گفت: ۹۵ درصد اراضی مردم در استان سیستان و بلوچستان ملی است. این یک اجحاف بزرگ است. تجدیدنظر در ملی بودن این اراضی، یکی از مهم‌ترین مباحث مورد بررسی است. مدیر کل منابع طبیعی استان توسط دکتر عسکری احضار شد. قرار است جلساتی با رئیس سازمان مراتع جنگل‌داری و رئیس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که بازخورد مردم از دیدار مسئولان چگونه است، گفت: در گذشته مسئولان به وفور از مناطق ما بازدید می‌کردند و هیچ کاری انجام نمی‌دادند. می‌توانم بگویم که مردم ما آلرژی مسئول گرفته بودند، اما خدا را شکر اخیرا  بازدیدهای خوبی اتفاق افتاده است. بازخورد مردم از سفر آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و آقای قالیباف مثبت است چرا که مردم خروجی آن را مشاهده کردند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: شکل سفرهای آقای قالیباف بی‌سابقه است. هیچ گاه رئیس قوه مقننه در دل مردم نمی‌رفت. مثلا از مناطق آزاد، پتروشیمی و بنادر دیدن می‌کردند و برمی‌گشتند. رئیس مجلس یازدهم اما در این سفر وارد خانه‌های محقر مردم شدند و در ایرانشهر با بافت بلوچ آشنا شدند. جنس سفر این عزیزان از جنس دیگری بود چرا که بی‌پرده با مردم سخن گفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =