ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو علیرغم گذشت سه روز از اجرای آتش بس

با گذشت سه روز از اعلام آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تنش‌ها همچنان میان دو کشور در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  با گذشت سه روز از آغاز آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی»، تنش‌ها میان ایروان و باکو همچنان ادامه دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در حالیکه وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که جمهوری آذربایجان تقریباً از تمامی جناح‌ها، منطقه قره باغ کوهستانی را مورد حمله قرار داده است، مقام‌های دفاعی جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که نیروهای مسلح ارمنستان، غرب منطقه «آغ دام» را مورد حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که از صبح امروز، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان حملات موشکی و توپخانه‌ای خود به شمال، جنوب و شمال شرقی قره باغ کوهستانی را از سرگرفته است.

ایروان همچنین اعلام کرد که نیروهای دفاعی قره باغ پاسخ متناسبی به حملات خمپاره‌ای جمهوری آذربایجان دادند.

وزارت دفاع منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی اعلام کرد که اوضاع عملیاتی-تاکتیکی تحت کنترل قره باغ است.

از طرف دیگر، مرکز اطلاعات منطقه قره باغ کوهستانی امروز (سه‌شنبه) در کانال تلگرامی خود از پیدا شدن مهمات منفجرنشده در «استپاناکرت» (خان کندی) مرکز قره باغ کوهستانی خبر داد.

در این پیام آمده است: «تنها در استپاناکرت (خان کندی)، 673 موشک، مهمات خوشه‌ای و حیرت‌آوری پیدا شده است».

بر اساس این گزارش، مقام‌های منطقه قره باغ می‌گویند که اغلب مهمات منفجرنشده، متعلق به رژیم صهیونیستی و ترکیه دارد.

علیرغم آنکه جمهوری آذربایجان، طرف ارمنستانی را به حمله به منطقه «ترتر» متهم کرده است، وزارت دفاع آذربایجان با صدور بیانیه‌ای ضمن رد این اتهامات گفت: «ما کاملاً اتهامات وزارت دفاع (جمهوری) آذربایجان علیه ارمنستان در خصوص گشودن آتش به سمت ترتر را رد می‌کنیم. طرف (جمهوری) آذربایجانی از اطلاعات کاملاً جعلی برای فراهم آوردن زمینه برای عملیات‌های تهاجمی خود به شهرک‌های آرام بهره‌برداری می‌کند».

به دنبال انتشار گزارش‌هایی از تشدید تنش‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دولت فرانسه از دو طرف درخواست کرد که به توافق آتش‌بس پایبند باشند.

علیرغم آنکه «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، بامداد شنبه هفته جاری (۱۹ مهرماه) از توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی خبر داد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس (۱۲:۰۰ ظهر ۱۰ اکتبر ، ۱۲:۳۰ به وقت محلی تهران ۱۹ مهرماه) و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند و از آن روز این تنش‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =