مدیران در تصمیم‌گیری‌ها باید از نظرات متخصصان بهره‌مند شوند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان این که مدیران در زمان تصمیم‌گیری باید از نظرات خبرگان و متخصصان هر حوزه بهره‌مند شوند، گفت: از خبرگان می‌خواهیم نظرات خود را به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، غلامحسین رحیمی در اولین نشست هم‌اندیشی در حوزه‌های تخصصی با انجمن‌های علمی که با حضور اتحادیه علوم ریاضی در دفتر این معاونت برگزار شد بر لزوم بهره‌مندی از نظرات خبرگان و متخصصان هر حوزه در زمان تصمیم‌گیری مدیران تأکید کرد.

رحیمی در این نشست، ضمن استقبال از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با خبرگان و نخبگان علمی در قالب انجمن‌های علمی، به ارائه برخی پیشنهادات در زمینه نقش‌آفرینی و همکاری انجمن‌های علمی و سازمان‌هایی نظیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران جهت ارتقا و تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به علومی نظیر ریاضیات اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه، از اتحادیه علوم ریاضی در خواست کرد تا نظرات خود را جهت ارتقای آیین‌نامه‌های مرتبط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این معاونت ارائه دهند.

رحیمی به لزوم بهره‌مندی از نظرات خبرگان و متخصصان هر حوزه در زمان تصمیم‌گیری مدیران اشاره کرد و از خبرگان این اتحادیه درخواست کردند که نظرات خود را در زمینه رشته‌های ریاضی در دانشگاه به‌صورت سالانه به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه دهند تا مدیران تصمیمات خود را مبنی بر نظرات خبرگان انجام دهند.

محمد جلالی دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران نیز با اشاره به سابقه اتحادیه علوم ریاضی در ارائه راهکارهای موجود برای پیشبرد علم ریاضی در کشور، اظهار امیدواری کرد که این سلسله جلسات موجب آغاز همکاری نزدیک‌تر انجمن‌های علمی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردد.

در ادامه این جلسه، نمایندگان اتحادیه علوم ریاضی به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه نقش ریاضیات در پیشرفت علمی و توسعه کشور پرداختند.

محسن محمدزاده رئیس اتحادیه علوم ریاضی و نایب رئیس انجمن آمار به معرفی این اتحادیه و لزوم تشکیل مجامع علمی درخصوص بررسی و نظارت بر پیشبرد نقش ریاضیات در پیشرفت علمی و توسعه کشور پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری سمینارهای کاربردی و ارائه راهکار برای گسترش و بهبود بهره‌مندی از این دانش در سطح جامعه اشاره کرد.

علی رجالی عضو انجمن ریاضی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز که به‌صورت مجازی در این جلسه حضور داشت، ضمن ارائه گزارشی درخصوص جایگاه توجه به ریاضی در دانشگاه‌ها و مدارس و با انتقاد از این افت کیفی ریاضی در مدارس به عدم برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای سطح ریاضی در جامعه علمی اشاره کرد.

وی همچنین محدودیت منابع، عدم توجه به توسعه رشته‌های علوم پایه، کمبود اساتید و عدم برنامه‌ریزی دقیق را بخشی از مشکلات پیش روی توسعه ریاضی در کشور برشمرد.

در ادامه  مگردیچ تومانیان رئیس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، ایجاد رشته‌های دانشگاهی بر اساس استاندارد و شاخص‌های تدوین شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در ارتقای علوم ریاضی موثر دانست و با انتقاد از رویه مرسوم تولید انبوه مقالات علمی، لزوم تفکیک میان پژوهش و تولید مقاله را یکی از چالش های حوزه پژوهش و فناوری عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =