تصمیم بلغارستان برای ساخت رآکتور هسته‌ای جدید با فن‌آوری آمریکایی

نخست وزیر بلغارستان از تصمیم این کشور برای ساختن یک رآکتور هسته ای جدید در تاسیسات شهر کوزلودی این کشور با به کارگیری فناوری آمریکایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بویکو بوریسوف نخست وزیر  بلغارستان روز سه شنبه گفت که کشورش در نظر دارد برای ساختن یک رآکتور هسته ای جدید در تاسیسات هسته ای ۲۰۰۰ مگاواتی واقع در شهر کوزلودوی بلغارستان از فناوری آمریکایی استفاده کند. 
بوریسوف گفت که این کشور به دنبال گسترش دادن دارایی های هسته ای اش بوده و می خواهد انتشار امواج گازهای گلخانه ای را با ساختن یک رآکتور جدید بر اساس فناوری بروزی که با سوخت هسته ای آمریکایی کار خواهد کرد، متوقف کند. 

وزارت انرژی این کشور گفته است که دولت بلغارستان قصد دارد روز چهارشنبه با شروع تحقیقاتی موافقت کند که گزینه های موجود برای ساختن متعلقات هسته ای جدید در تاسیسات کوزلودوی را جست و جو و بررسی خواهد کرد. 

بلغارستان در حال حاضر دو رآکتور هسته ای ساخت شوروی به نام های Unit ۵ و Unit ۶ در تاسیسات کوزلودوی دارد و به دنبال  سرمایه گذار برای پروژه Belene این کشور است که هدف دارد دو رآکتور هسته ای ۱۰۰۰ مگاواتی روسی را نصب کند. 
بوریسوف گفت: ما می خواهیم Unit ۷ را با یک فناوری کاملا متفاوت و با سوخت هسته ای متفاوت بسازیم. 

کار بر روی پروژه Belene به دلیل بحران ویروس کرونا متوقف شده است.  با این حال،  بوریسوف روز سه شنبه گفت که این پروژه هنوز هم مطرح است اما به دنبال گزینه های مختلف(برای ساخت آن)  است. 
تاسیسات کوزلودوی ۳۰ درصد از برق بلغارستان را تولید می کند


انتهای پیام/

کد خبر: 1076940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =