حقوق دریافتی سربازان کفاف رفت و آمدشان را هم نمی‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: حقوق پرداختی به سربازان حتی کفاف مایحتاج روزانه و هزینه رفت و آمد آنان به محل خدمتشان را هم نمی دهد و با قانون فاصله زیادی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی خضریان در خصوص حقوق دریافتی سربازان وظیفه، گفت: در ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص حقوق سربازان وظیفه، به صورت شفاف نحوه محاسبه حقوق سربازان مشخص شده است که در حال حاضر حقوق دریافتی سربازان وظیفه با قانون فاصله زیادی دارد.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در شرایط حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، که مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصا اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز عموما از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند.

خضریان تصریح کرد: با استناد به اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سربازان وظیفه تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می شود که این میزان حقوق پرداختی به سربازان حتی کفاف مایحتاج روزانه و هزینه رفت و آمد آنان به محل خدمتشان را هم نمی دهد. این شرایط برای سربازی که متاهل و سرپرست خانوار باشد را بسیار سخت تر خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پشتیبانی از نیروهای مسلح کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متاهل ملزم نموده است که تأمین بودجه مورد نیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و می بایست در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد. 

خضریان تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، از وزیر دفاع این مشکل را در قالب سوال مطرح کرده‌ام و امیدواریم تا با همکاری این وزارتخانه پرداخت حقوق سربازان وظیفه طبق قانون انجام پذیرد تا بخشی از مشکلات این عزیزان مرتفع شود.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1076957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =