گفتمان فرهنگی باید در محیط دانشگاه حاکم شود

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: اگر قرار است درباره موضوعی فرهنگ‌سازی کنیم ابتدا باید آن موضوع گفتمان شود تا به‌عنوان یک فرهنگ غالب جابیفتد و گفتمان فرهنگی را در مجموعه دانشگاه با تمام و کمال انجام داده و به آن عمل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدعلی ورزی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور حضور پیدا کرد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در جمع اعضای هیئت رئیسه واحد نور با بیان اینکه وظایفی بر عهده ماست که باید به‌طور شایسته در راستای تعالی دانشگاه گام برداریم، اظهار کرد: اگر قرار است درباره موضوعی فرهنگ‌سازی کنیم ابتدا باید آن موضوع گفتمان شود تا به‌عنوان یک فرهنگ غالب جابیفتد و گفتمان فرهنگی را در مجموعه دانشگاه با تمام و کمال انجام داده و به آن عمل کنیم.

ورزی اضافه کرد: رویکرد ما در دانشگاه آن است که بهداشت روانی دانشگاهیان را درنظرگرفته و از آن مواظبت کنیم، دانشگاهیان نباید وارد فضای منفی شوند، هرکس وارد فضای ناسالم شود باید ابتدا به او تذکر دهیم و از حاشیه‌سازی‌ها به دور باشد تا رسالت واقعی تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه روش مدیریتی مجموعه حراست استان مازندران روش مدیریتی مقام معظم رهبری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، مطرح کرد: هیچ‌گونه جناح حزبی چپ و راست نداریم و در این فضاها قرار نمی‌گیریم؛ ما سرباز ولایت، نظام جمهوری اسلامی و وطن هستیم و زیر پرچم ایران اسلامی کار می‌کنیم؛ گرایش‌های سیاسی هیچ‌گونه تأثیری در قضاوت‌ها و رفتار ما ندارد.

ورزی متذکر شد: رویکرد مطلوبی که مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی بر آن تأکید داشتند، جذب حداکثری است که مبنای کار ماست.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتقادی با کسانی که خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکنند، برخورد خواهیم کرد و باید با  برنامه‌ریزی درست کارها را به صورت مطلوب و شایسته انجام دهیم، یادآور شد: در حوزه مسائل اخلاقی هیچ اغماضی در دانشگاه نداریم؛ خط قرمز ما موضوعات اخلاقی بوده و رسالت حراست صیانت و پیشگیری است.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران توضیح داد: نگاه ما در موضوع حراست، صیانت از مجموعه مدیران است؛ مدیران ما باید در مجموعه‌های خود نظارت و مدیریت دقیق داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

ورزی با بیان اینکه اگر در زیرمجموعه‌ای از دانشگاه تخلفی صورت گیرد، قطعاً با مدیر آن مجموعه برخورد می‌شود؛ چراکه نتوانسته وظایف تکلیفی و نظارتی را خوب و دقیق انجام دهد، مطرح کرد: وقتی در دانشگاه آزاد اسلامی که منتسب به ولایت است، ناکارآمدی داشته باشیم به حساب ولایت نوشته خواهد شد؛ مدیریت ما بدون واسطه به ولایت برمی‌گردد؛ هر خدشه و ناکارآمدی سیستم را دچار مشکلاتی خواهد کرد.

وی افزود: مبنا و ملاک کار ما در دانشگاه قانون است و باید طوری برخورد کنیم که براساس عدالت باشد؛ مبنای کار ما براساس رضایت خداوند است و باید در تصمیمات و قضاوت‌ها حب و بغض در کار نباشد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: نگاه نافذ ما در مسائل تخلفات اداری این است که اغماض در کار نباشد؛ اگر در مجموعه تخلفی صورت گرفت، سریعاً باید اطلاع داده شود تا در مبادی ذی‌ربط مورد رسیدگی قرار گیرد.

ورزی با اشاره به اینکه حراست خانه همه مدیران و حافظ و پناه دانشگاهیان است، اظهار کرد: باید فضایی را در مجموعه حراست ایجاد کنیم که همه آنجا را خانه خودشان بدانند؛ اگر مشکلات و نواقصی وجود دارد در مجموعه حراست رفع شود.

وی تشریح کرد: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی‌های بسیار بالایی داریم و باید با هم‌افزایی در کنار هم قرار بگیریم و از توانمندی‌های همدیگر استفاده کنیم.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به جمله‌ای از شهید اندرزگو که از خدای متعال می‌خواهم  نظام جمهوری اسلامی تشکیل شود و من در آن رفتگر نظام شوم، تبیین کرد: باید دلسوزانه، مخلصانه، جهادی و انقلابی برای نظام کار کنیم؛ این نظام حاصل خون هزاران شهید است؛ پدرانه با استادان، کارکنان و دانشجویان ارتباط داشته و پیگیر باشید و مشکلات را رفع کنید.

 مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به همراه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076982

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =