سهم بزرگی از ال‌ان‌جی قطب شمال روسیه به آسیا صادر می‌شود

نواتک غول صنعت گاز روسیه، اعلام کرد در نظر دارد ۸۰ درصد گاز ال‌ان‌جی تولید شده در تأسیسات آرکتیک ال‌ان‌جی۲ را از طریق مسیر دریای شمالی به بازارهای آسیایی صادر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از راشاتودی، نواتک غول صنعت گاز روسیه، اعلام کرد در نظر دارد ۸۰ درصد گاز ال‌ان‌جی تولید شده در تأسیسات آرکتیک ال‌ان‌جی۲ را از طریق مسیر دریای شمالی به بازارهای آسیایی صادر کند.

رئیس نواتک، لئونید میکلسون، می‌گوید ۳ خط تولید گاز مایع این کارخانه که ظرفیت تولید کل آن ۱۹.۸ میلیون تن ال‌ان‌جی است، از ۲۰۲۳ آغاز به کار خواهند کرد.

میکلسون که از طریق تماس ویدئویی با شرکت‌کنندگان در کنفرانس تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ال‌ان‌جی، سخن می‌گفت، اضافه کرد: تأمین ال‌ان‌جی برای کشورهای آسیایی به وسیله کشتی‌هایی که از مسیر دریای شمالی عبور خواهند کرد در تمام طول سال میسر می‌شود.

او گفت: ساخت کشتی‌های یخ‌شکن جدید با نیروی محرکه اتمی در کلاس ال‌کی -۶۰ باعث شده است تا استفاده از تمام مسیرهای دریای شمالی در تمام طول سال ممکن باشد. او همچنین اشاره کرد بزرگترین کشتی یخ‌شکن روسیه آرکتیکا در حال تکمیل تست‌های نهایی است و ماه آینده به خدمت وارد می‌شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1077011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =