ارائه کمک‌های قرض‌الحسنه برای حمایت از ناشران

ثبت‎نام فعالان حوزه فرهنگ (ناشران) برای دریافت تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه ویژه از ۲۳ مهرماه آغاز می‎شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این تسهیلات حمایتی کم‎بهره به منظور حمایت از صنوف فعال فرهنگی، حفظ فرصت‎های شغلی و رونق صنایع فرهنگی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان فرهنگی (ناشران) اعطا می‎شود. 

فعالان فرهنگی و مدیران کسب و کارهای انتشاراتی می‎توانند از روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.tohfeh.gov.ir نسبت به ثبت‎نام اقدام کنند. متقاضیان می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط دریافت تسهیلات حمایتی با شماره ۳۸۵۱۲۶۶۸ (خانم کنجکاو) تماس بگیرند.

همچنین فراخوان سایر شاخه‌ها و زیرشاخه‎های مرتبط با کسب و کارهای فرهنگی متعاقبا اعلام خواهد شد.  

بر اساس این گزارش، معاونت امور فرهنگی امیدوار است از طریق تزریق نقدینگی به صنعت نشر کشور، فعالان در بخش‌های  مختلف این صنعت مانند پدیدآورندگان اعم از نویسندگان، تصویرگران، مترجمان، ویراستاران، ناشران، و فعالان در چاپ و توزیع و فروش کتاب بتوانند با دغدغه کمتری در این اوضاع اقتصادی ناشی از کرونا، به فعالیت فرهنگی خود ادامه دهند.

در ادامه این خبر آمده است: این اقدام بخشی از حمایت‎های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی برگزار نشدن نمایشگاه کتاب تهران است. پیش‌تر نیز معاونت امور فرهنگی با برگزاری طرح تابستانه کتاب، تسویه سریع کتاب‎های خریداری‌شده از ناشران، تسریع در توزیع کاغذ دولتی میان ناشران، خرید کتاب از ناشران استانی و تمدید تفاهم‎نامه با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای ارسال محموله‎های فرهنگی (کتاب) تلاش کرد تا از ناشران و حلقه‎های مرتبط با نشر حمایت کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1077021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =