صنایع غذایی با مشکل کمبود روغن مواجه هستند

انجمن شیرینی و شکلات در نامه ای به معاون وزیر صمت از کمبود روغن در این صنعت خبر داد و گفت: روغن ٣ برابر نرخ مصوب بدست صنایع می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  انجمن شیرینی و شکلات در نامه‌ای به معاون مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صمت با اشاره به مشکل کمبود روغن در صنایع شیرینی و شکلات اعلام کرد: یک حلب روغن ۱۶ کیلویی صاف که نرخ مصوب آن ١٣٤ هزار و ٥٠٠ تومان است را صاحبان صنایع اگر خوش شانس باشند از بازار آزاد می‌توانند به قیمت ۴۲۰ هزار تومان تهیه کنند.

متن کامل نامه به این شرح است:

احتراماً، همانگونه که استحضار دارید تأمین روغن مورد نیاز این صنعت چند مدتی است دچار مشکل گردیده، بطوریکه کل توان مدیران و مالکان این صنعت بجای توسعه و نوآوری درامر تولید و صادرات و تأمین نیازهای داخلی صرف تأمین روغن مورد نیاز شده است، جهت استحضار یک حلب روغن ۱۶ کیلویی صاف که ١٣٤ هزار و ٥٠٠ تومان بهای مصوب دارد صاحبان صنایع اگر خوش شانس باشند از بازار آزاد بتوانند به قیمت ۴۲۰ هزار تومان تهیه نمایند؛ در راستای حل مشکل با تلاش‌های انجمن و مساعدتهای آن مقام عالی مصوب گردید تا قسمتی از روغن مورد نیاز از محل ذخایر استراتژیک به این صنعت اختصاص یابد لکن متأسفانه مقرر گردیده همین رقم اندک نیز از طریق کار گروه تنظیم بازار در استان‌های مختلف توزیع شود، تجربه سنوات قبلی نشان داده که ادارات صمت سهمیه را دنبال ننموده وتوزیع روغن نیز عادلانه نبوده و حداقل ۵٠ درصد از سهمیه پایمال می‌گردد.

این در حالی است که سهمیه قبلی انجمن که تیر ماه سال جاری از طریق این تشکل توزیع گردیده شامل کل صنعت شیرینی و شکلات کشور اعم از عضو و غیر عضو و بر اساس پروانه تولید واحدها بوده و حتی یک مورد شکایت مبنی بر عدم دریافت سهمیه را نیز شامل نگردیده، از آن مقام عالی استدعا می‌شود در راستای تأمین و توزیع عادلانه روغن اختصاص یافته و جلوگیری از توقف تولید واحدهای این صنعت کماکان مساعدتهای لازم را مبذول فرمایند.

در ۴ ماهه ابتدای امسال ۱۵۷ میلیون دلار انواع شیرینی و شکلات به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است. معمولاً بیشترین صادرات این صنایع در نیمه دوم هر سال انجام می‌شود اما به گفته فعالان این صنعت، با توجه به وضعیت تامین مواد اولیه تولید و چالش‌های بازگشت ارز و … کارخانجات تمایلی به صادرات ندارد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1077026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =