قاضی‌زاده: وضعیت استقلال و پرسپولیس درست نشود سراغ استیضاح سلطانی‌فر می‌رویم

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت دو باشگاه پرطرفدار فوتبال پایتخت صحبت کرد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) ، احسان قاضی‌زاده هاشمی در خصوص هزینه‌های استقلال و پرسپولیس تهران برای جذب بازیکن و مربی خارجی طی سال‌های اخیر گفت: بر اساس گزارش‌ مرکز پژوهش‌های مجلس، آنچه که الان مطرح است ظرف سال‌های گذشته جمع پرداخت‌های ارزی برای بازیکنان و مربیان خارجی در باشگاه پرسپولیس حدود 13.5 میلیون یورو و در باشگاه استقلال 8.5 میلیون یورو است.

او ادامه داد: وضعیتی که پرسپولیس علی‌الخصوص در مورد سرمربی سابقش دارد، علیرغم اینکه گفته بودند می‌خواهیم به CAS اعتراض کنیم حتی محل تامین منابع برای اعتراض به CAS را نداشتند. همان چیزی که ما در مورد پرونده ویلموتس هم از ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم. با این حال این عدد خیلی پایین‌تری است و پرونده ویلموتس چندین برابر عدد برانکو است. من فکر می‌کنم ما باید در مورد نحوه مدیریت ورزشی نظر داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان گفت: آنچه مشهود است؛ علیرغم تمام ادعاها و صحبت‌های وزارت ورزش و جوانان مبنی بر مدیریت بسیار عالی و داعیانه برای هر دو باشگاه دارد اما در عمل می‌بینیم که هر دو باشگاه مشکلات روز افزون دارند. دو روز پیش جلسه‌ای با متولیان و پیشکسوتان استقلال و کانون‌های هواداری برگزار شد. چرا که در واقع آن باشگاه ثبات مدیریتی ندارد و دچار تغییرات پی‌درپی سرمربی و همچنین اعضای هیات مدیره بوده است.

قاضی‌زاده در خصوص تغییرات زیاد مدیریتی در استقلال گفت: این باشگاه در یک سال گذشته سه سرمربی عوض کرده و در دوسال گذشته بیش از 13 عضو هیات مدیره در آن رفتند و آمدند. این تغییرات گسترده نشانگر بی ثباتی است.

وی با اشاره به مهلت داده شده به وزارت ورزش گفت: مهلت یک ماهه‌ای داده شد که وزارت ورزش سریعتر تعیین تکلیف کند و یک مدیر ورزشی و در عین حال اقتصادی را برای باشگاه استقلال به صورت کامل تعیین و ثبات مدیریتی ایجاد کند که حداقل ظرف یک سال آینده و تا پایان عمر این دولت پیوسته در آن باشگاه شاهد تغییرات گسترده و رفت و آمدهای مکرر نباشیم. این شرایط برای باشگاه پرسپولیس هم حکم می‌کند. این باشگاه هم متاسفانه دچار عدم ثبات مخصوصا در پشتیبانی‌های مالی که برایش قرار بود به وجود بیاید ولی نیامده، شد. ترکیب این دو نشان دهنده رفت و آمدهای گسترده در سطح مدیریتی باشگاه‌ها و عدم ثبات است که به مدیریت آن ها ضربه می‌زند.

قاضی‌زاده در مورد جلسه با وزیر ورزش گفت: جلسه دو روز قبل با وزیر ورزش یک جلسه نظارتی بود. مجلس برخی جلسات را به عنوان جلسات نظارتی برگزار می‌کند معاون وزیر ورزش و تقی زاده هم در آن حضور داشتند. در جلسه نظارتی دو روز پیش این مهلت گذاشته شد که وزارت ورزش سریعتر اقدام عملیاتی و اجرایی کند. اگر ما بعد از یک ماه شاهد اقدام عملی نباشیم وارد فاز اقدام بعدی نظارتیمان خواهیم شد که می‌تواند هم سوال از وزیر ورزش و هم مرحله استیضاح او باشد اما این مهلت را برای وزارت ورزش قائل شدیم که بتواند کارهایش را ساماندهی کند. خود آقایان و علی‌نژاد هم این موضوع را پذیرفتند و به عنوان جمع بندی جلسه اعلام شد.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

کد خبر: 1077032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =