رئیس تیم لبنانی در اولین جلسه مذاکرات ترسیم مرزی چه گفت؟

رئیس تیم لبنانی در مذاکرات ترسیم مرزی اعلام کرد، این مذاکرات بر اساس قانون بین‌الملل، توافق آتش‌بس ۱۹۴۹ (میان لبنان و رژیم صهیونیستی) و توافقنامه «پولیه-نیوکمپ» انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اولین جلسه مذاکرات غیرمسقتیم ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا و نظارت سازمان ملل امروز (چهارشنبه) در «ناقوره» مقر «یونیفل» در جنوب لبنان برگزار شد (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، سرتیپ «بسام یاسین» رئیس هیأت مذاکره‌کننده لبنانی در این خصوص گفت: دیدار امروز سوت قطار مذاکرات فنی غیرمستقیم را به صدا درآورد، این اولین اقدام در پیمودن مسیر هزار مایلی ترسیم مرزهای جنوبی است، بر اساس منافع عالی کشورمان امیدواریم که چرخ مذاکره با سرعتی بچرخد که این پرونده در مدت زمانی معقولی به سرانجام برسد.

وی افزود: ما امروز اینجا هستیم تا درباره ترسیم مرزهای دریایی بر اساس قانون بین‌الملل، توافق آتش‌بس ۱۹۴۹ (میان لبنان و رژیم صهیونیستی) و توافقنامه «پولیه-نیوکمپ» امضا شده در سال ۱۹۲۳ بویژه آنچه در این توافقنامه درباره خط زمینی که از رأس‌الناقوره آغاز شده، مذاکره و رایزنی کنیم.

پولیه-نیوکمپ توافقنامه‌ای است که در سال ۱۹۲۹ توسط «پولیه» افسر فرانسوی و «نیوکمپ» افسر انگلیس برای تعیین مزرهای لبنان و فلسطین اشغالی تهیه شد.

یاسین ضمن مطرح کردن این موضوع که لبنان از طرف مقابل انتشار دارد به تعهدات بر اساس قانون بین‌الملل و نیز محرمانه بودن گفت‌وگوها پایبند باشد، افزود، فرمول نهایی ترسیم مرزها پس از موافقت مقامات سیاسی لبنان مشخص خواهد شد.

قرار است جلسه میان دو طرف با میانجی‌گری آمریکا هر دو هفته یکبار انجام شود و موعد بعدی آن بیست و هشتم اکتبر است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =