اردوغان: به یونان و قبرس پاسخ می‌دهیم

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی اعزام شبه‌نظامیان سوری به جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد و متعهد شد کشورش بر سر مناقشات در شرق دریای مدیترانه به یونان و قبرس آن طور که سزاوار هستند پاسخ خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در ادامه تنش‌های لفظی میان آتن و آنکارا بر سر آب‌های مورد مناقشه شرق دریای مدیترانه «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی متعهد شد که کشورش همچنان بر سر این مناقشات به قبرس و یونان پاسخ خواهد داد. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی امروز خود در پارلمان کشورش گفت: «ما به یونان و دولت قبرس که نمی‌توانند وعده‌های خود در اتحادیه اروپا و ناتو را محقق سازند، در عمل پاسخی که سزاوار آن هستند خواهیم داد.» 

اردوغان در ادامه صحبت‌های خود در خصوص درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه «قره باغ کوهستانی» گفت که گروه «مینسک» در مقابله با این درگیری‌ها تعلل کرده است.

وی در صحبت‌های خود بار دیگر از جمهوری آذربایجان حمایت کرد و مدعی شد که منطقه قره باغ باید به این کشور بازگردد. 

رئیس‌جمهور ترکیه در صحبت‌های خود در میان قانونگذاران کشورش گفت آنکارا نیروهای شبه‌نظامی سوری را برای این منظور به آذربایجان اعزام نکرده است. 

گروه مینسک به ریاست مشترک فرانسه، روسیه و آمریکا که در سال ۱۹۹۲ تشکیل شده  متولی ایجاد انگیزه به منظور حل و فصل منازعات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است. 

روز دوشنبه نیروی دریایی ترکیه اعلام کرد که سه کشتی اکتشافی و تحقیقاتی این کشور در ماه جاری میلادی به شرق مدیترانه اعزام می‌شوند. 

روز بعد نیز یونان به این اقدام احتمالی ترکیه واکنش نشان داد. 

«استیلوس پتساس»، سخنگوی دولت یونان در این خصوص گفت: «مادامی که کشتی اروک ریس در منطقه است، تماسی با ترکیه برقرار نمیکنیم.»

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =