فشار حداکثری علیه ایران بسیار موفق بوده است

وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه واشنگتن چه اقداماتی برای پایان دادن به جنگ در یمن انجام داده گفت که کشورش با کارزار فشار حداکثری، دسترسی ایران به منابع مالی را قطع کرده است.

او در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره اینکه آمریکا چه کاری برای کمک به سعودی‌ها برای پایان دادن به جنگ در یمن انجام داده است گفت: «من شخصاً ۴ سال روی این موضوع کار کرده‌ام.»

پامپئو با بیان اینکه وزیر خارجه عربستان سعودی گفته ایران به حوثی‌ها (جنبش انصارالله) کمک می‌کند گفت: «ما هر کاری که بتوانیم را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود جمهوری اسلامی ایران، منابع کمتری برای تأمین مالی حوثی‌ها دارد.»

وی اضافه کرد: «ایرانی‌ها ده‌ها میلیارد دلار از طریق کارزار فشار حداکثری ما از دست داده‌اند. بعضی از این پول‌ها ممکن بود برای خرید موشک‌های بزرگتر، موشک‌های بیشتر و توانمندی‌های بیشتر برای ضربه زدن به پادشاهی عربستان سعودی هزینه شود.»

وی اضافه کرد: «کارزار فشار حداکثری ما علیه ایران، در محروم کردن این کشور از منابع لازم برای انجام اقدامات تروریستی و انجام چنین حملات  موفق بوده است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =