سرمایه فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی پیمایش می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی وزات بهداشت از پیمایش سرمایه فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دو دیدار جداگانه با مجموعه فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور و اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر حضور هر چه بهتر فعالان دانشجویی به خصوص تشکل‌های اسلامی دانشجویی در ایجاد وحدت و همدلی لازم میان دانشجویان و جامعه جهت عبور کشور از شرایط شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: در چنین شرایطی وجود تشکل‌های دانشجویی بیشتر از پیش نیاز است تا امید لازم را در سطح دانشجویان و جامعه ایجاد کرده و منتقل کنند. در گذشته به قدری کانون‌های فعال دانشجویی در دانشگاه‌ها وجود داشت که حتی حضور دانشجویان به تنهایی در سطح دانشگاه‌ها نشاط و زندگی را در دانشگاه حفظ می‌کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش و حضور تشکل‌های دانشجویی در مسیر عبور از بحران کرونا در تاریخ ماندگار خواهد شد، افزود: اما اکنون شیوع بیماری کرونا، حضور دانشجویان را تحت الشعاع قرار داده است و فضای دانشگاه را از نشاط و شادی اولیه خود دور کرده که در چنین شرایطی تلاش و حضور هر تشکل دانشجویی در مسیر عبور از این بحران بزرگ در تاریخ ماندگار خواهد شد. اکنون رسالت شما سنگین‌تر است و با توجه به مشکلات پیچیده‌ای که وجود دارد، کار شما نیز سخت‌تر است. 

لاری با تاکید بر اینکه باید نگاه دقیقی به بیماری کرونا داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این خصوص از دانشجویان علوم پزشکی به سبب حضوری که در مواجهه با بیماری داشتند تشکر می‌کنم و از دانشجویان وزارت علوم که در تولید ملزومات مبارزه با کرونا فعال بودند نیز کمال تشکر را دارم. در حال حاضر همه با بیماری در حال مبارزه هستیم با این تفاوت که اگرچه مانند همه کشورهای جهان مدیریت این بیماری را بر عهده داریم، در تحریم ظالمانه شدیدی نیز قرار گرفته‌ایم؛ اگرچه به لطف خدا و با تلاش و مجاهدت همه مردم این مشکلات را کمتر حس می‌کنیم.

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این‌ که مشکلات اقتصادی جامعه تاکید کرد: در این شرایط همبستگی و در کنار هم بودن می‌تواند به ما کمک کند تا از این فضا خارج شویم و خدا را شکر این همبستگی همیشه و در زمان خود وجود داشته و دارد.

لاری افزود: شرایط کنونی کشور شرایط جنگی است و ۸ ماه است از بروز بیماری کرونا می‌گذرد که این مدت طولانی و نامشخص بودن سرانجام بیماری مردم را نگران‌تر می‌کند، در این میان کادر پزشکی ما در جبهه مبارزه با بیماری با رشادت و دلاوری خاصی در حال مبارزه هستند و با وجود خستگی از مراقبت از بیماران دست نکشیده‌اند. ما امیدواریم همه دستگاه‌ها در این مسیر با همه امکانات به وزارت بهداشت کمک کنند که به لطف الهی بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای کشور این حضور را کم و بیش داشته‌اند.

وی مراقبت بیشتر مردم را موجب کاهش شیوع بیماری دانست و گفت: در صورتی که شیوع بیماری در کشور کاهش پیدا کند، مراقبت‌های درمانی با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد، امیدواریم مردم مراقبت کنند تا افزایش چند برابری ابتلای این روزهای مردم در سطح کشور بار دیگر با کاهش همراه شود و این کاهش در طولانی مدت سیر نزولی به خود بگیرد.

لاری به فرصت‌های ایجاد شده در سایه شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: کرونا با همه آن‌چه که از درد و رنج و بیماری و فقدان عزیزان داشت و دارد اما برخی رفتارهای نادرست را از میان مردم جامعه دور کرد و این توانایی را به برخی افراد داد تا برخی رسوم اشتباه را به واسطه رعایت دستورالعمل‌های کرونا کنار بگذارند. ما باید در این مدت به مردم الگو بدهیم تا یاد بگیریم در چنین شرایطی چگونه می‌توان دیدار و ارتباط حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را حفظ کرد.

 وی با ابراز خرسندی از ارایه گزارشی علمی و دقیق در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی حول محور مسائل دانشجویان، بیان کرد: من حس می‌کنم تحولی در بسیج دانشجویی رخ داده است و ایمان دارم نسل جدید آینده این کشور را بسیار مستحکم و با افتخار خواهند ساخت. من امروز ارایه گزارشی علمی، اصولی، مساله محور و آکادمیک را دیدم که بر این نکته تاکید داشت که برای تاثیرگذاری بر روی مردم باید با فکرشان درگیر شوید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اخلاص در عمل را راز موفقیت در مسیر پیشبرد اهداف عالیه اسلام دانست و افزود: ما در مسیر ترویج اسلام تا هر کجا که صادقانه وارد عمل شدیم موفق بودیم و هر کجا غل‌وغشی وارد کار شده، کاری از پیش نرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت به تحقیقات انجام شده در حوزه فرهنگ در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: پیمایش سرمایه فرهنگی دانشجویان از جمله تحقیقات بسیار خوبی بوده است که با حجم نمونه بسیار بالایی در حدود ۲۰ هزار نفر انجام شده است و کاملا به سبک زندگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخته است، اما در ادامه باید برای این مسیر بسته‌های سیاستی تعیین کرد تا با هم افزایی به راه‌های خوبی برسیم.

 وی در پایان گفت: من خوشحالم موضوعات مختلف فرهنگی از جمله موضوعات مهمی چون ازدواج در قالب بسیج دانشجویی در حال بررسی و در اولویت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =