حضور ایران در نمایشگاه کتاب سئول

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول برای اولین بار و به صورت مجازی در قالب برنامه‌های آنلاین و آفلاین و با حضور موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نمایشگاه بین المللی کتاب سئول که هر سال در ماه ژوئن (خرداد/تیر) برگزار می شد، متاثر از همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد و از امروز (جمعه ٢٥ مهر٩٩) در قالب برنامه‌های آنلاین و آفلاین آغاز به کار کرد.

نمایشگاه کتاب سئول با انتخاب شعار (Entanglement) به معنی «درگیری و گرفتاری» به شیوع ویروس جهانی کرونا نگاه خاص و ویژه ای داشته و با استفاده از پلتفرم نمایشگاه به شناخت زیبایی های این معضل جهانی و اخلاق همزیستی مسالمت آمیز با آن می پردازد. 

روسیه به عنوان مهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه به صورت مجازی حضور دارد و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نیز به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران همچون سال های گذشته در این رویداد فرهنگی حضور یافته است. از جمله فعالیت های این موسسه در اولین نمایشگاه کتاب مجازی سئول می توان به معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و معرفی سایت Books from Iran  (محتوی ۱۹۰۰ عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی) اشاره کرد. 

همچنین در بخش رویدادهای مجازی نیز این موسسه ویدیو کلیپ هایی در خصوص معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و طرح حمایتی گرنت بارگذاری کرده است. نمایشگاه کتاب سئول برای فعالان حرفه ای حوزه نشر در سراسر جهان فرصتی را از طریق بورسیه های تخصصی فراهم کرده  تا بتواند با حضور در این نمایشگاه به تقویت مبادلات بین المللی نشر بپردازند. 

همچنین نمایشگاه کتاب سئول برنامه های ویژه ای را به صورت آنلاین برای شرکت کنندگان در خصوص بازاریابی و تبادل کپی رایت از تاریخ ۳۰ مهر ماه تا ۲ آبان برگزار خواهد کرد. این نمایشگاه توسط وزارت فرهنگ و ورزش و جهانگردی و اتحادیه ناشران برگزار و حمایت می شود.

همه‌گیری کرونا که از دسامبر سال گذشته (آذر/ دی ۱۳۹۸) آغاز شد تاکنون در سطح جهان ۳۸ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۵۳۱ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۰۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1077212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =