سفرم به آمریکا امنیتی بود/ درباره حزب‌الله صحبت نکردیم

رئیس اداره امنیت عمومی لبنان سفر خود به آمریکا را امنیتی خواند و افزود، در این سفر به موضوع حزب‌الله پرداخته نشد و وی حامل پیامی سیاسی برای مقامات لبنانی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «عباس ابراهیم» رئیس اداره امنیت عمومی لبنان که چهارشنبه هفته گذشته به آمریکا رفته، امروز (شنبه) درباره این سفر توضیحاتی داد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عباس ابراهیم گفت، سفرش به واشنگتن جنبه امنیتی داشته و سفری موفق بوده است.

وی افزود، حامل پیام سیاسی از آمریکا برای مقامات لبنانی نیست و در این سفر آنچه حس کرده، تمایل به ثبات لبنان و تشکیل هر چه سریعتر دولت در این کشور بوده نه اینکه آمریکایی‌ها بر روی شخص خاصی برای ریاست دولت آینده لبنان نظر داشته باشند.

ابراهیم تأکید کرد: در این سفر به موضع حزب‌الله گریز زده نشد و عنوان اصلی سفر همان تسریع در تشکیل دولت بوده است.

پیش‌تر برخی رسانه‌ها مدعی شده بود، سفر پنج روزه عباس ابراهیم به واشنگتن در درجه اول برای رایزنی بر سر گروگان‌های آمریکایی در دمشق است و وی با تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار خواهد کرد.

«عباس ابراهیم» در ژوئن ۲۰۱۹ برای آزادی یک شهروند آمریکایی به نام «سام گودوین» که ۶۲ روز در سوریه در بازداشت به سر می‌بُرد، واسطه شد. یک ماه پس از آن نیز یک فرد کانادایی به نام «کریستین لی باکستر» با اقدام «عباس ابراهیم» از سوریه به کشورش بازگشت. هر دوی آن‌ها در پوشش راننده کامیون وارد سوریه شده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =