انتشار آثار منتشر نشده «اینو موریکونه» پس از مرگش

مجموعه‌ای از ۷ قطعه منتشر نشده از انیو موریکونه، موسیقی‌دان فقید و برجسته، در قالب یک آلبوم منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از ورایتی،  چهار ماه پس از مرگ انیو موریکونه آهنگساز برنده اسکار، دو شرکت موسیقی ایتالیایی ، مجموعه‌ای از قطعات منتشر نشده او  که به اواخر دهه ۱۹۶۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰ تقعلق دارد را منتشر خواهد کرد. این آلبوم که شامل ۷ قطعه منتشر نشده است به ایتالیایی "Morricone Segreto" به معنی رازهای موریکونه، نام دارد.

این مجموعه در تاریخ ۶ نوامبر (۱۶ آبان ماه)، چند روز قبل از تولد ۹۲ سالگی Maestro در ۱۰ نوامبر منتشر میشود و به صورت دیجیتالی، سی دی در دسترس خواهد بود.

رازهای موریکونه، مجموعه‌ای متشکل از ساخته‌های آزمایشی و ابتکاری موریکونه برای فیلم‌ها است که در برخی موارد هرگز اکران نشده‌اند.

اِنیو موریکونه آهنگساز بزرگ در یک نگاه

اِنیو موریکونه آهنگساز بزرگ ایتالیایی در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ماه) ۱۹۲۸ چشم به جهان گشود. این موسیقیدان از سال از ۱۹۶۱، برای بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی نوشته‌است. علاوه بر این، افزون بر ۱۰۰ اثر مستقل در زمینه‌های دیگری چون موسیقی برای ارکسترهای بزرگ یا مجلسی، کنسرتوهایی برای پیانو و دیگر سازها، آثار کرال، و قطعاتی برای باله از دیگر ساخته‌های اوست. وی با کارگردانان بسیاری چون سرجیو لئونه، برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، الیور استون، کوئنتین تارانتینو، جوزپه تورناتوره، و پیر پائولو پازولینی همکاری داشته‌است.

موریکونه کار سینما را با ارکستراسیون برای چند اثر سینمایی چون مرگ یک دوست (۱۹۵۹)، و باراباس (۱۹۶۱) آغاز کرد. موسیقی فیلم فاشیست ۱۹۶۱ نخستین اثر او در مقام آهنگساز فیلم است. آثار او در حدود ۳۰ پارتیتور برای فیلم‌هایی با گونه وسترن را شامل می‌شود که یک مشت دلار (۱۹۶۴)، به خاطر چند دلار بیشتر (۱۹۶۵)، خوب، بد، زشت (۱۹۶۶)، و روزی روزگاری در غرب (۱۹۶۸) از آن جمله‌اند.

موسیقی برای روزی روزگاری در آمریکا (۱۹۸۴)، ماموریت (۱۹۸۶)، تسخیرناپذیران (۱۹۸۷)، سینما پارادیزو  (۱۹۸۸)،  هملت  (۱۹۹۰)،  باگزی  (۱۹۹۱)، افسانه ۱۹۰۰ (۱۹۹۸)، مالنا (۲۰۰۰)، بهترین پیشنهاد (۲۰۱۳)، و هشت نفرت‌انگیز (۲۰۱۵) از دیگر آثار اوست.

انیو موریکونه از سوی دولت‌های ایتالیا، فرانسه نشان لیاقت دریافت کرده‌است. وی در سال ۲۰۰۷ اسکار افتخاری آکادمی اسکار را دریافت کرد. او که از ۱۹۷۹ تاکنون نامزد دریافت شش جایزه اسکار در بخش بهترین موسیقی فیلم بوده‌است در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت این جایزه برای موسیقی «هشت نفرت‌انگیز» در بخش رقابتی نیز گردید. وی نخستین آهنگساز سینما است که در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه پولار مشهور به «نوبل موسیقی» در استکهلم سوئد شد.

بسیاری از کارشناسان  از انیو موریکونه به عنوان پرکارترین آهنگساز سینمای جهان یاد می‌کنند و روزنامه گاردین در فوریه سال ۲۰۰۱ در مقاله‌ای با عنوان «موتسارت موسیقی فیلم» به کارکرد آثار او در ارائه ژانرهای متفاوت موسیقی پرداخته و بر تعدد آثارش در همکاری با فیلم‌سازان برحسته سینما تاکید ورزیده است.

نشریه ورایتی در نوامبر ۲۰۱۲، با کسب نظر از ۴۰ آهنگساز فعال سینمای جهان، موسیقی انیو موریکونه برای فیلم مأموریت را بهترین موسیقی نوشته شده برای یک اثر سینمایی تا آن زمان اعلام کرد. از میان آثار وی که بالغ بر ۶۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته‌است روزی روزگاری در غرب با فروش تقریبی ۱۰ میلیون نسخه از پرفروش‌ترین آلبوم‌هایبیکلام موسیقی فیلم در تاریخ سینما به‌شمار می‌آید.

توفیق در کسب ۷ جایزه بفتا، دو جایزه گلدن گلوب، ۵ بار نامزدی برای کسب جایزه گرمی، یک جایزه اسکار و بیش از ۲۵ نامزدی برای کسب جوایز معتبر آهنگسازی فیلم جهان از این هنرمند فقید یکی از پرافتخار ترین آهنگسازان موسیقی جهان ساخته است.

انیو موریکونه، آهنگساز سینما، ۶ ژوئیه (۱۶ تیر ماه) در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077238

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =