حزب الله بیشترین خطر را برای اسرائیل دارد

یک مقام نظامی صهیونیستی گفت که حزب الله لبنان بزرگترین تهدید برای این رژیم محسوب می‌شود، اما اولویت تل آویو هم اکنون منطقه غزه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک مقام عالی‌رتبه صهیونیستی بدون ذکر نام خود در سخنانی گفت که از نظر نهادهای نظامی و امنیتی صهیونیستی، حزب الله لبنان اصلی‌ترین خطر و غزه مهم‌ترین اولویت را برای ارتش این رژیم دارد.

به نوشته وبگاه شهاب، او در گفت‌وگو با «ران بن یشای» تحلیلگر مطرح امنیتی اسرائیلی در روزنامه یدیعوت احارانوت، گفت که منطقه غزه در حال حاضر در اولویت مقامات نظامی صهیونیستی قرار دارد؛ چرا که غزه بسیار بی ثبات و در شرایط انفجار قرار گرفته است.

این افسر صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم خود را در شرایطی می‌بیند که شاید در آینده نزدیک مجبور به لشکرکشی به غزه شود.

یدیعوت احارانوت در ادامه به نقل از وی نوشت: «دومین اولویت عملیاتی، همچنان تلاش‌های ایران برای تشکیل یک جبهه فراگیر علیه اسرائیل در سوریه، عراق و یمن است.». او مدعی شد که ایران موشک‌های زمین به زمین نقطه‌زن را به سوریه انتقال داده‌ و همزمان سعی دارد آزادی عمل جنگنده‌های اسرائیلی را در آسمان سوریه محدود کند

این افسر عالی‌رتبه اولویت سوم نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌های این کشور برای ارتقای توان موشکی و سامانه‌های دفاع هوایی و سایبری ذکر کرد.

او در ادامه اولویت چهارم را کرانه باختری دانست و با این حال گفت که نگرانی چندانی بابت اقدامات «محمود عباس» در میان مقامات امنیتی صهیونیستی وجود ندارد.

این مقام نظامی صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را در اولویت پنجم دانست و با این حال گفت که حزب‌الله آماده وارد شدن به هر نوع جنگ کوتاه مدت و یا بلند مدت است.

او افزود: «حزب‌الله تمامی کاری که در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ کرد را می‌تواند در عرض یک روز انجام دهد و مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل حزب‌الله را مهم‌ترین خطر می‌دانند؛ اما اوضاع داخلی لبنان مانع بروز تنش در شرایط فعلی می‌شود.»

انتهای پیام/.

کد خبر: 1077246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =