رکورد کسری بودجه آمریکا به ۳.۱ تریلیون دلار رسید

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: به علت هزینه‌های بالای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کسری بودجه آمریکا در سال مالی ۲۰۲۰ به رکورد ۳.۱۳۲ تریلیون دلار رسید که سه برابر کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: به علت هزینه‌های بالای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کسری بودجه آمریکا در سال مالی ۲۰۲۰ به رکورد ۳.۱۳۲ تریلیون دلار رسید که سه برابر کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش رویترز، این رقم بیش از دو برابر کسری بودجه ۱.۴۱۶ تریلیون دلاری در سال مالی ۲۰۰۹ است که به عنوان رکورد برای آمریکا ثبت شد. آمریکا در این سال با بحران مالی دست در گریبان بود.

دولت آمریکا در آغاز سال مالی ۲۰۲۰ که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، پیش از آغاز محدودیت‌های قرنطینگی که در ماه مارس آغاز شد، پیش بینی کرده بود که کسری بودجه این کشور به یک تریلیون دلار برسد. این محدودیت‌ها بخش بزرگی از سفرها را متوقف و بخش های خرده فروشی و کسب و کارهای کوچک را به تعطیلی کشاند.

برنامه‌های کمک برای مقابله با ویروس کرونا سبب شد تا هزینه های دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲.۱۰۵ تریلیون دلار داشته و در مجموع به ۶.۵۵ تریلیون دلار برسد.

انتهای پیام/ب

کد خبر: 1077249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =