عراق به هیچ عنوان با رژیم صیهونیستی سازش نخواهد کرد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی گفت که عراق هیچ گاه وارد گفت‌وگوهای سازش با رژیم صهیونیستی نمی‌شود و حق مردم فلسطین با گذر زمان از بین نخواهد رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون در دیدار با جمعی از شیوخ و چهره‌های برجسته عشایر سراسر عراق اظهار داشت: بغداد به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: حل و فصل گرفتاری‌های عراق در گرو حل سلسله حلقه‌های متصلی است که از حلقه سیاسی آغاز می‌شود چرا که ثبات سیاسی دروازه ثبات امنیتی است و ثبات امنیتی راه دستیابی به ثبات اقتصادی به شمار می‌رود و از رهگذر تحقق این مقوله‌ها، مردم به کشورشان و ساختار سیاسی‌اش علاقه‌مند می‌شوند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره انتخابات آتی تصریح کرد: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و شیوخ و بزرگان عشایر باید مردم را به حضور در آن تشویق کنند و از تغییرات به وجود آمده نظیر کمیساریای جدید انتخابات، حوزه‌های انتخابیه متعدد و نامزدی فردمحور بر اساس کسب بیشترین آرا استفاده کنند و افراد شایسته را برای مرحله آتی انتخاب کنند، همچنین قانون انتخابات مجال گسترده‌ای را برای حضور عادلانه همه مناطق در پارلمان فراهم کرده است.

حکیم در پایان مجددا مخالفت خود را با سیاست‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد و افزود که حق مردم فلسطین با گذشت زمان ساقط نمی‌شود و عراق به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی نخواهد بود.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1077250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =