درخواست مراکز توانبخشی برای دریافت یارانه مقابله با کرونا

مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور خواستار تامین هزینه‌های انرژی مراکز توانبخشی از محل هدفمندی یارانه‌ها شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(کرونا">ایسکانیوز)؛ سعید سعدآبادی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، سازمان بهزیستی کشور با همکاری وزارت بهداشت، اقدام به توزیع واکسن آنفولاانزا در میان مراکز شبانه روزی اعم از سالمندان، معلولین ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن کرده است.

وی افزود: این واکسن در سراسر کشور توزیع شده و خوشبختانه با این اقدام، تا حدودی دغدغه مدیران مراکز از ابتلای مددجویان خود به بیماری آنفلوانزا کاهش یافته است.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور با اشاره به توزیع واکسن‌ها در مراکز شبانه روزی معلولان و سالمندان اظهار کرد: واکسن‌ها تنها به مددجویان حاضر در مراکز شبانه روزی اختصاص یافته و بدون شک اگر برای مددجویان مراکز روزانه نیز این واکسن اختصاص می‌یافت، کمک بزرگی به معلولان و سالمندان بود.

سعدآبادی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت مراکز روزانه بیشتر به صورت آنلاین است اما با توجه به وضعیت حساس معلولان و سالمندان، افرادی که در خانه خود زندگی می‌کنند نیز با تزریق این واکسن می‌توانستند خطر ابتلای کمتری را داشته باشند.

وی خواستار ارائه کمک‌های مجدد سازمان بهزیستی کشور به مراکز توانبخشی شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد شیوع موج سوم بیماری کرونا در کشور هستیم، درخواست ما این است که سازمان بهزیستی کشور بار دیگر یارانه ویژه‌ای را جهت تهیه اقلام بهداشتی برای مراکز اختصاص دهد.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور  افزود: پیش از این سازمان بهزیستی طی ۲ مرحله کمک‌هایی را به مراکز سراسر کشور داشت و این کمک‌های نقدی و غیر نقدی در جلوگیری از ابتلای مددجویان به بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار است.

سعدآبادی با اشاره به اختصاص بخشی از کمک‌های سازمان بهزیستی به بحث درمان مددجویان خاطرنشان کرد: در صورتی که مددجوی معلول و یا سالمندی مبتلا به بیماری کرونا شود، مراکز می‌توانند بخشی از هزینه‌های مددجوی خود را از طریق مبالغ دریافتی تحت عنوان یارانه از سازمان بهزیستی دریافت کنند و این کمک می‌تواند بخشی از هزینه‌های توان‌جویان را تامین کند.

وی بیان کرد: بدون شک کمک‌های قبلی سازمان بهزیستی برای پیشگیری از بیماری کرونا در مراکز تحت نظر سازمان بهزیستی بسیار تاثیر گذار بوده و از این بابت باید از مسئولان سازمان بهزیستی تقدیر کرد.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور با ارائه پیشنهادی مبنی بر اختصاص مبالغی ویژه به مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان جهت تامین هزینه‌های مرتبط با انرژی اذعان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، مصرف انرژی در مراکز شبانه روزی غیر دولتی سازمان بهزیستی افزایش یافته و پیشنهاد می‌شود از محل هدفمندی یارانه‌ها، یارانه ویژه‌ای برای تامین هزینه انرژی مراکز اختصاص پیدا کند.

سعدآبادی تاکید کرد: همچنین مسئولان وزارت نیرو و وزارت نفت می‌توانند هزینه‌های مرتبط با انرژی مراکز شبانه روزی غیر دولتی را رایگان کرده و یا برای این مراکز تخفیف حداکثری را لحاظ کنند. درخواست ما از سازمان بهزیستی این است که این موضوعات را با کمک انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی پیگیری کرده تا شاهد نتایج مناسبی در این رابطه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =