بسیاری از سیستم‌های آموزشی به دلیل ناآشنایی با فناوری‌ نوین تعطیل شدند

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: یکی از چالش‌های اساسی نظام‌های آموزش عالی دنیا بهره‌برداری مناسب از فناوری و فضاهای مجازی است. بسیاری از سیستم‌های آموزشی در اثر ناآشنایی با فناوری‌های نوین به تعطیلی کشانده شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) ابراهیم صالحی عمران در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) که به صورت مجازی در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با قدمت تاریخی خود، یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان آموزش عالی کشور برای انتقال مهارت به دانشجویان است. این دانشگاه به عنوان دانشگاه ماموریت‌گرا به شمار می‌رود و به دنبال کمک به اشتغال و تولید است.

صالحی عمران با اشاره به غلبه شرایط کرونایی و تغییر شرایط آموزشی گفت: این جشنواره ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای را با وزارت بهداشت برقرار ساخت. این دانشگاه پس از شیوع ویروس کرونا از همان روزهای نخست، برنامه‌های آموزشی را با شرایط جدید تطبیق داد و وارد آموزش الکترونیک و مجازی شد. این در حالی است که حدود ۷۰ درصد دروس به صورت عملی است. آموزش‌های الکترونیکی زمینه‌ای برای انتقال مسئولیت آموزشی از یاددهنده به سوی یادگیرنده برده و استقلال در یادگیری را ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی نظام‌های آموزش عالی دنیا بهره‌برداری مناسب از فناوری و فضاهای مجازی است. بسیاری از سیستم‌های آموزشی در اثر ناآشنایی با فناوری‌های نوین به تعطیلی کشانده شده‌اند.

وی گفت: یکی‌دیگر از چالش‌های اساسی در تمامی آموزش‌ها تولید محتواست. اگر دانشجو را به تولید محتوای آموزشی برسانیم به استقلال یادگیری و آموزش باکیفیت دست یافته‌ایم. از این رو چنین جشنواره‌هایی که می‌تواند باعث تغییر در نظام آموزشی شود، باید جدی گرفته شود.

صالحی عمران گفت: ارسال ۱۵۲۶ اثر به این جشنواره نشان از استقبال و اهمیت این حوزه در بخش فرهنگی و دانشجویی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077354

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =