انیمیشن ایرانی صدرنشین جشنواره ورشو شد

فیلم انیمیشن «نهنگ سفید» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیر مهران، در نخستین حضور بین‌المللی خود موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره «ورشو» لهستان شد.

 به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سی و ششمین دوره جشنواره فیلم «ورشو» از ۱۸ تا ۲۷ مهرماه ۹۹ بصورت حضوری [فیزیکی] در کشور لهستان برگزار شد و انیمیشن «نهنگ سفید» به کارگردانی «امیر مهران» که تنها نماینده ایران در بخش رقابتی این رویداد بود، جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره را کسب کرد.

جشنواره ورشو که در کنار جشنواره‌هایی چون کن، برلین، ونیز، شانگهای، کارلو وی‌واری و... جزو ۱۵ جشنواره برتر دنیا و مورد تایید مجمع جهانی تهیه‌کنندگان سینمای جهان است، این انیمیشن را شایسته تقدیر دانست. این جایزه راهگشای حضور «نهنگ سفید» در آکادمی اسکار خواهد بود.

این انیمیشن کوتاه ده دقیقه‌ای، تمی جهانشمول دارد و روایتگر تلاش مردی تنهاست که در پی یافتن دوستانی است که سالیان پیش در یک حمله هوایی از دست داده است. یک نهنگ سفید تنها نشانه‌ای است که او دارد...

«نهنگ سفید» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و پخش بین‌المللی آن بر عهده فهیمه (رها) پورقاسم است.

عوامل ساخت این فیلم انیمیشن که بدون دیالوگ است، عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: امیر مهران، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، افکت و کامپوزیت سه‌بعدی: مسعود تقی‌مومنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان. برنا جمشیدی، مدل‌سازی سه‌بعدی: محمد شهرابی، ساخت تیزر: آرین وزیردفتری، مجری طرح: استودیو آدورن.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =