محمود فکری با میانگین استاندارد فاصله دارد

ایرج طالع کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است انتخاب سرمربی برای تیم های بزرگ باید با وسواس بیشتری انجام شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، محمود فکری در شرایطی هدایت استقلال را به عهده گرفته که این تیم پس از گذراندن یک فصل عجیب در حال آماده سازی برای لیگ بیستم است.
در همین خصوص ایرج طالع (مربی و کارشناس فوتبال) درباره انتخاب محمود فکری به خبرنگار ما گفت: برای باشگاه‌های بزرگ و پر هوادار باید یک سرمربی انتخاب کنند که ۱۰ سال رزومه کاری داشته و میانگین امتیازاتش بالای عدد ۲ باشد چرا که باشگاه‌های بزرگ به محل آزمون و خطا تبدیل نشود. این فرمولی است که برای انتخاب سرمربی در اینگونه موارد در باشگاه های بزرگ باید رعایت شود که باعث می شود احتیاط و امنیت ذهنی برای تصمیم گیرندگان این انتخاب به وجود بیاید.

وی افزود: محمود فکری طی ۵ سال مربیگری‌اش که سرمربی بوده و قبلش نیز دستیار بوده، میانگین ۱/۸۷صدم امتیاز کسب کرده است. یعنی تا رسیدن به قله  باشگاه های بزرگ کمی فاصله دارد و دلیلش هم این است که شاید فکر کنید امتیاز ۲ به ۱/۸۷صدم نزدیک است ولی این گونه نیست که با چند بازی بخواهد چند درصد پر شود، نیاز به یک فصل دارد . در لیگی که یک قهرمان باید ۷۰ درصد دیدار های خودش را با کسب ۳ امتیاز پشت سر بگذارند، فکری به عدد ۴۵ درصد رسیده است، ۳۵ درصد تساوی و ۲۰ در صد باخت در رزومه ی این مربی دیده می شود. ۱/۳۱صدم گل زده در هر بازی و ۸۲ صدم دریافت گل به ما نشان می دهد این فصل شاید استقلال تا قبل از نیم فصل بازهم به بازی اسم و فامیل سرمربی بپردازد.

ایرج طالع با انتقاد از نحوه انتخاب دستیاران محمود فکری نیز گفت: این سرمربی رفاقت را به علم ترجیح داده است. چطور می شود مهاجمی که تا دیروز در زمان بازیگری مشکل گلزنی داشته است و مربیان وقت نتوانستند این موضوع را بهینه کنند، خود این مهاجم در ردیف شغلی مربی بدون رزومه بتواند به مهاجمین تیمش کمک کند. در خصوص دیگر دستیاران هم آقای مرفاوی می‌گوید که مدیر فنی هستند ولی باشگاه برای آقای عبداللهی حکم زده است. در خصوص دیگر دستیاران هم از نظر فنی نقد فراوانی وجود دارد. به اعتقاد بنده روی نیمکت تیم های پر هوادار دستیار هم باید وزن فنی داشته باشد.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: پوشیدن کت و شلوار نمی تواند کاریزمای مربیگری را بهبود ببخشد و نیمکت تیم های بزرگ محل تولید مربی نیست. شاید استقلال برای محمود فکری حکم سکوی پرتاب یا سقوط را داشته باشد، اما نبود یک مربی تاکتیکی در دل دستیاران او و همچنین آنالیزور زبده دیده می شود. بازی ها که شروع شود زمان از دست می رود، همین روزها باید کادرفنی استقلال معقولانه جمع و جور شود. صرف رفاقت و شاد بودن باعث جمع آوری امتیازات نخواهد شد، اگر پنج هفته برای بدن سازی در نظر بگیریم، لاقل پنج دیدار دوستانه با باشگاه لیگ ۱ و ۲، استقلال تا هفته ی ۵ باید بلوغ فکری برسد. تاکتیک آقای فکری ۴۲۳۱ است، بلافاصله مربی باید به فوریت ابزار این سیستم را تست و به ثبات برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =