واکسن چینی «سینوواک» ۶۰ دلار قیمت گذاری شد

طبق بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری یک شهر در چین هزینه دوز ۲ واکسن کووید۱۹ بالقوه سینوواک ۶۰ دلار است. تزریق این واکسن به پزشکان و اقشار در معرض خطر آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از رویترز، یک شهر چینی به عنوان بخشی از یک برنامه ملی، واکسن کووید ۱۹ آزمایشی «سینوواک بیوتک» را به کارگران و اقشار در معرض خطر بالا به بهای ۶۰ دلار تزریق می‌کند.

طبق بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری شهر جیاشینگ (واقع در شرق چین) در وی چت، قیمت هر دوز واکسن بالقوه «کرونا وک» ۲۹.۷۵ دلار (۲۰۰ یوان) است. فرایند واکسیناسیون ۲ دوز از این واکسن به گروه‌هایی که در معرض خطر بالا قرار دارند از جمله پزشکان آغاز شده است.

مقامات چینی تاکنون جزئیات قیمت یک واکسن بالقوه کووید ۱۹ را اعلام نکرده‌اند.این درحالی است که آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن‌های بالقوه چینی که از ماه جولای آغاز شده است.

هنوز مشخص نیست قیمت گذاری واکسن مذکور در شهر جیاشینگ با احتساب یارانه اعلام شده است یا خیر. شرکت سینوواک نیز به سوالات در این زمینه پاسخی نداده است.

سومین مرحله آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ بالقوه این شرکت هم اکنون در برزیل، اندونزی و ترکیه در حال انجام است و نتایج تحلیل میان مدت آن در ماه نوامبر منتشر می‌شود.

از سوی دیگر شرکت اندونزیایی «بیوفارما» که قراردادی برای تأمین ۴۰ میلیون دوز با سینوواک امضا کرده است. به گفته این شرکت هزینه هر دوز واکسن پس از عرضه ۱۳.۶۰ دلار (۲۰۰ هزار روپیه) خواهد بود.

همچنین شرکت دولتی «سینوفارم» در ماه آگوست اعلام کرد هزینه مرحله تزریق واکسن بالقوه ای که تولید می‌کند بیش از ۱۴۸.۸۰ دلار (هزار یوان) نخواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1077387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =