کشف 905 کیلوگرم مواد مخدر در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف 905 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا 20 مهرماه جاری خبر داد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار علی  آزادی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کرستان که امروز( 27 مهرماه) در سالن آمفی تئاتر نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران رسانه‌های گروهی پل ارتبای بین مردم و مسئولان و ارگان‌های و ادارات مختلف هستند و در این راستا همواره یاریگر پلیس در اجرای نظم و انضباط اجتماعی بوده‌اند.

وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی افزود: شعار امسال هفته نیروی انتظامی به دلیل شیوع ویروس کرونا با عنوان «همه با هم برای امنیت و سلامت» نامگذاری شده است که امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بتوانیم در کنار امنیت اجتماعی حافظ سلامت مردم استان نیز باشیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی در استان کردستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار می‌شد که امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت کارکنان و مردم این برنامه‌ها متفاوت‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

امحای 250 کیلوگرم مواد مخدر

وی برگزاری صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت، دلجویی از بیماران، دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه سطح استان، امحای 250 کیلوگرم مواد مخدر، افتتاح سالن آمفی تئاتر نیروی انتظامی و برگزاری نشست‌های تخصصی و پژوهشی را از جمله برنامه‌های اجرای هفته نیروی انتظامی در استان کردستان عنوان کرد.

سردار آزادی به اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره و اعلام کرد: در راستای مبارزه با محتکران مواد بهداشتی تاکنون 24 هزار تذکر، شش هزار اخطار برای اصناف استان کردستان صادر شده و دو هزار مغازه متخلف نیز پلمپ شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همواره در کنار مردم، از خود مردم و بین مردم بوده است، عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از ویروس کرونا شامل پلمپ مغازه، جمع‌آوری دستفروشان و غیره هرچند ممکن است معیشت این خانواده‌ها را با مشکل مواجه کند اما به منظور حفظ سلامت جان آنان صورت گرفته است.

وی از کشف 905 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا 20 مهرماه جاری خبر داد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سردار آزادی ادامه داد: استان کردستان از نظر کشفیات انواع مواد مخدر و اعتیاد نسبت به سال‌های قبل از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است اما نسبت به استان‌های همجوار خود از وضعیت مطلوبتری برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم با همکار مردم و مسئولان بتوانیم این اوضاع را در استان بهبود ببخشیم، افزود: در این راستا برخورد با خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

دستگیری 1800 قاچاقچی مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 440 معتاد متجاهر دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شده‌اند و هزار و 800 خرده‌فروش و عمده‌فروش مواد مخدر نیز تاکنون دستگیری شده‌اند که نسبت به سال قبل در این زمینه نیز افزایش دستگیری را داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب در سال‌های گذشته در خصوص تعداد معتادان استان کردستان تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد استان کردستان بسیار محدود بوده و گنجایش تعداد معتادان استان را ندارد، تصریح کرد: عدم گنجایش کمپ‌های ترک اعتیاد یکی از دلایل اصلی حضور معتادان متجاهر در سطح شهرهاست.

سردار آزادی با تأکید براینکه نیروی انتظامی تنها دستگاه مقابله و پیشگیری از عرضه مواد مخدر  در استان نبوده است، افزود: 31 دستگاه اجرایی در سطح استان موظف به اقدامات پیشگیرانه‌، مقابله‌ای و مبارزه با مواد مخدر هستند که در تلاشیم با همکاری این دستگاه‌های اجرای تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد استان را افزایش دهیم.

وی به راه‌اندازی سه شماره 110، 120 پلیس راهور و 126 مبارزه با مواد مخدر در راستای تکریم ارباب رجوع اشاره و عنوان کرد: برای نظارت بر کار و فعالیت این واحدها نیز دو شماره 197 و 116 حفاظت اطلاعات راه‌اندازی شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: به دلیل نظارت بیشتر بر واحدهای زیر مجموعه و استفاده از سامانه‌های هوشمند شکایت از کارکنان نیروی انتظامی نسبت به گذشته کمتر شده و رضایت ارباب رجوع نیز بیشتر از گذشته شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =