افزایش توقیف شناورهای کشورهای همسایه در خلیج‌فارس

فرمانده مرزبانی بوشهر گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش خروج از حریم مرزی را داشتیم، در مقابل در خصوص کشورهای دیگر شاهد افزایش دستگیری و توقیف شناورهای کشورهای همسایه بودیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا عنوان کرد: یکی از ماموریت های مهم ما بنا بر قانون استیفای حقوق مرزنشینان است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: در زمینه مبارزه با قاچاق هم در حوزه‌ی مرزبانی و هم انتظامی با قاطعیت در حال فعالیت هستیم. در این راه دست همه کسانی که دغدغه این موضوع را داشته و در حمایت از تولید داخلی با انگیزه به مبارزه با قاچاق می پردازند را می‌فشاریم.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه عده انگشت شماری اقدام به وارد کردن کالای قاچاق می کنند، اظهار کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق مشکلاتی داریم. امروز تمام لنج ها از طریق گمرک وارد می شوند و گمرک باید صفر تا صد قوانین و بندهای مبارزه‌ با ورود کالای قاچاق را اجرا کنند و مرزبانی نیز تمام قد در کنار این عزیزان است تا هیچ نوع کالایی به شکل قاچاق وارد کشور نشود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر عنوان کرد: بحث قاچاق در بعضی کالاها همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، گوشی همراه و تبلت و خودرو خارجی بیشتر است و در یک فقره تنها ۳۸ دستگاه خودرو خارجی با ارزش ریالی بسیار بالا –بیش از ۲۲ میلیارد تومان- خیلی راحت در حال ورود به استان بود که در روی دریا متوقف شدند.

سردار رضایی‌نژاد اظهار کرد: بیش از یک تن کشفیات مواد مخدر ما بوده که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش آمار بوده ایم و الحمدلله با اشراف صورت گرفته توانستیم قاچاق در دریا را کاهش دهیم.

وی با تشکر از صیادان، تعاونی ها و مرزنشینان به دلیل اهمیت به دغدغه رعایت حریم مرزی گفت: طی جلساتی با این عزیزان اهمیت این موضوع مطرح شد، و امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش خروج از حریم مرزی را داشتیم. در مقابل در خصوص کشورهای دیگر افزایش دستگیری داشتیم و امسال شاهد افزایش توقیف شناورهای کشورهای همسایه بودیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1077402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =