افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۸ مهر ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در صبح امروز (۲۸ مهر ماه) با حاکمیت جو آرام طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها و افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد.

عدم وزش باد مؤثر طی روز و آسمان صاف شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم نخواهد کرد. در شامگاه امشب (۲۸ مهر ماه)  نیز با تداوم این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع آلاینده‌ها انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

تضعیف پایداری جوی و افزایش نسبی تندی باد تا نخستین ساعات فردا (۲۹ مهر ماه) تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

طی روز پایداری جو افزایش خواهد یافت و تا اواخر وقت فردا (۲۹ مهر ماه) افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از کاهش تندی باد و ترافیک شبانگاهی باعث انباشت آلاینده‌ها و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۹۱ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۹ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =