باید کاری کنیم که شهروندان رغبتی به سفرهای غیر ضروری نداشته باشند

رئیس کمیته انتظامی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که شهروندان رغبت چندانی به انجام سفرهای غیر ضرور نداشته باشند، گفت: سفرهای غیر ضروری و ترددهای بالا یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری کروناست.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، در سی و نهمین نشست کمیته امنیتی، انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته انتظامی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که شهروندان رغبت چندانی به انجام سفرهای غیر ضرور نداشته باشند، گفت: سفرهای غیر ضروری و ترددهای بالا یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری کروناست.

رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه در این خصوص نیازمند تقویت تبلیغات، اطلاع رسانی و توجیه بیشتر مردم هستیم؛ گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها با هدف حفظ سلامت عمومی جامعه اعمال می‌شود.

وی گفت: امروز مردم کشورمان به جد نگران بیماری کرونا هستند و برای همین پذیرش نسبی هم در جامعه نسبت به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: باید کاهش سفرهای غیر ضرور به عنوان یک اصل و رویکرد در میان مردم جا بیفتد تا از این طریق زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: کرونا دیگر موضوع صرف بهداشتی و درمانی نیست و آثار و پیامدهایش را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: برای همین باید نقشه راه روشن و برنامه‌ای جامع برای مهار این بیماری داشته باشیم و امروز اگر صحبت از لزوم کاستن سفرهای غیر ضرور با مکانیسم‌های خاص خودش مطرح است؛ تنها با هدف کنترل این بیماری مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =