تشکل‌های دانشجویی باید از لحاظ مالی حمایت شوند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش براین است که تشکل‌ها تقویت شود و این امر مهم بستگی به استقبال دانشجویان نیز دارد. باید تشکل‌ها را از نظر مالی حمایت کنیم در همین رابطه بودجه‌ حمایتی اختصاص یافته است.

نورمحمد علیپور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه هم‌اکنون عمده فعالیت اصلی این واحد دانشگاهی  پرداختن به جشنواره «از حماسه تا حماسه» است که در همین رابطه جشنواره را از طریق فضای مجازی به دانشجویان اطلاع‌رسانی کردیم تا در آن حضور گسترده داشته باشند، اظهار کرد: هم‌اکنون پست‌هایی را به همین منظور با همکاری دانشجویان در فضای مجازی(واتس‌اپ، ایتا و اینستاگرام) ایجاد کردیم تا از این طریق فعالیت‌های فرهنگی به اشتراک گذاشته شود.

وی تصریح کرد: در حوزه استادان و کارکنان نیز یکسری نشست‌های مجازی قرآنی و سیاسی به صوت هفتگی برگزار می‌کنیم هم‌اکنون این نشست‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

علیپور با بیان اینکه باید فعالیت در فضای مجازی را با تنوع سازی توسعه دهیم، گفت: متاسفانه مشکل قطع و وصل اینترنت در فضای مجازی مشکلاتی را برای دانشجویان و استادان ایجاد کرده است اگر یک نرم‌افزاری برای مقابله یا این موضع طراحی و شبکه اینترنت تقویت شود به راحتی می‌توانیم فعالیت‌ها را رصد و پایش کنیم. همچنین با توجه به نگاه سازمان برنامه حضوری برای نودانشجویان داریم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید براینکه کرسی‌های ‌آزاد اندیشی امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا با بی‌انگیزگی دانشجویان روبه‌رو شده است، افزود: هنوز کرسی آزاد اندیشی در فضای مجازی برگزار نشده است اما در تلاش هستیم که با همکاری سازمان مرکزی بتوانیم این کرسی‌ها را در این فضا برگزار کنیم.

علیپور تصریح کرد: علاوه برجشنواره" از حماسه تا حماسه" و آیین‌نامه‌های ابلاغی سازمان مرکزی برنامه‌های متنوعی را در حوزه فرهنگی با همکاری دانشجویان و استادان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه هدایت تشکل‌های دانشجویی متاسفانه دانشجویان بی‌انگیزه شدند ما از سازمان مرکزی گلایه داریم که انتخابات این تشکل‌ها را برگزار کنند تا نتایج آرا و عضوگیری آنها صورت گیرد. در حال حاضر مشکلاتی که تشکل‌های دانشجویی دارند این است که ما با دانشجویان ارتباط نداریم و سازمان مرکزی قرار است که این انتخابات را به صورت اینترنتی در فضای مجازی برگزار کنند تا تشکل‌ها کار عضوگیری را انجام دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، تأکید کرد: تلاش براین است که تشکل‌ها تقویت شود و این امر مهم بستگی به استقبال دانشجویان نیز دارد. باید تشکل‌ها را از نظر مالی حمایت کنیم در همین رابطه بودجه‌ حمایتی اختصاص یافته است. همچنین باید فضای خاص در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا آنها بتوانند از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند. متاسفانه هنوز اینترنت دانشجویان دانشگاه آزاد فعال نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077704

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =