واکنش روسیه به اتهامات اخیر آمریکا درباره حملات سایبری

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به اتهامات اخیر آمریکا در خصوص حملات سایبری مسکو در سطح جهان گفته این شایعات برای دامن زدن به گرایشات روسیه‌هراسی مطرح می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سفارت روسیه در واشنگتن امروز (سه‌شنبه) به اتهامات اخیر آمریکا علیه چند مأمور دستگاه‌ اطلاعاتی روسیه واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»، سفارت روسیه در واشنگتن در این خصوص گفته: «کاملاً واضح است که چنین شایعاتی واقعیت ندارند و هدف آنان دامن زدن به گرایشات روسیه‌هراسی است.»

سفارتخانه روسیه افزود: «چندین سال است که این [اقدامات] یکی از ویژگی‌های متمایز حیات سیاسی واشنگتن است.»

آمریکا دوشنبه شب ۶ مامور اطلاعاتی روسیه را به برخی از شدیدترین حملات سایبری در دنیا از جمله اختلال در شبکه برق اوکراین متهم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که این هکرهای روس همگی عضو یک سازمان اطلاعاتی-نظامی روسیه به نام «GRU» هستند که در کارزار ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز دخالت کرده بودند، اما بر اساس نوع این کیفرخواست، این اتباع روس به ادعای دخالت در انتخابات ایالات متحده متهم نخواهند شد.

مقامات وزارت دادگستری آمریکا گفتند که حملات این هکرهای روس مخرب ترین حملات سایبری است که تاکنون به یک گروه نسبت داده شده است

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =