واحد شاهرود به رتبه ۸ دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یافت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: این دانشگاه طبق آخرین رتبه‌بندی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد به رتبه یک بین واحدهای استان سمنان و رتبه ۸ بین واحدهای دانشگاه در سراسر کشور ارتقا یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، سیداحمد ابوالقاسمی‌فر از ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به رتبه نخست در استان سمنان و رتبه ۸ بین واحدهای سراسر کشور طبق آخرین رتبه‌بندی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این دانشگاه با دارابودن ویژگی‌های ممتاز فرهنگی، آموزشی، رفاهی و ورزشی موفق به کسب این رتبه شده است.

وی با بیان اینکه در این ارزیابی تمام ملاک‌های پژوهشی، آموزشی، مالی، فرهنگی و بهداشت و درمان مدنظر قرار داده شده است، افزود: واحد شاهرود واحد جامع و نخستین و بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی در استان سمنان است که حدود ۶۵۰ کارمند و ۱۸۰ عضو هیئت علمی، حدود ۴ هزار دانشجو و ۳۸ هزار فارغ‌التحصیل دارد.

فعالیت واحد شاهرود در ۱۸۹ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۱۳۶۱ به‌عنوان یکی از نخستین واحدهای دانشگاهی در کشور آغاز به کار کرد، ادامه داد: اکنون این واحد دانشگاهی در ۲۱ رشته دکتری تخصصی، یک رشته دکتری حرفه‌ای (پزشکی)، ۷۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۶ رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، ۳۵ رشته در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته فعالیت می‌کند که مورد توجه بسیاری از داوطلبان برای ورود به این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف به قرار گرفته است.

جذب بالاتر دانشجو در نیمسال تحصیلی جدید

ابوالقاسمی‌فر از جذب بالاتر دانشجو در نیمسال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: برای نخستین بار است که پس از سال ۹۲ شیب منفی جذب دانشجو متوقف شده و امیدواریم با پایان فرآیند ثبت‌ نام، آماری بسیار خوشحال‌کننده را در جذب دانشجویان ورودی جدید در مقایسه با چند سال اخیر اعلام کنیم و این به دلیل تلاش‌های تیم هدایت تحصیلی متشکل از روابط عمومی و حوزه علمی دانشگاه و بسیاری از کارکنان و استادان است که حاضر شدند بدون هیچ چشمداشتی در معرفی دانشگاه به مردم شهرستان فعالیت کنند.

وی در توضیح نحوه عملکرد کمیته هدایت تحصیلی واحد شاهرود با بیان اینکه امسال روابط عمومی واحد موفق شد کمیته هدایت تحصیلی را به تعداد زیادی از استادان و کارکنان علاقه‌مند گسترش دهد، خاطرنشان کرد: اگرچه در سال جدید به‌دلیل شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع کرونا بسیاری از تبلیغات حضوری ما در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها و بازدیدهای دانش‌آموزی در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرد؛ اما فعالیت‌های کمیته هدایت تحصیلی در موارد متعدد دیگری تقویت شد.

رئیس واحد شاهرود اضافه کرد: این تبلیغات به‌صورت تبلیغات محیطی و نصب بنر و پوستر، پخش تراکت، درج اخبار، تبلیغ در فضای مجازی و کانال‌های پربازدید و صفحات شخصی کارکنان توسط بسیاری از آنان، رایزنی با مدیران و رؤسای ادارات و انجام تبلیغات حضوری در ادارات و سازمان‌ها، همکاری با آموزش و پرورش، تبلیغات در روستاها و نواحی مختلف شهرستان، تبلیغات چهره به چهره در بخش‌های مختلف شهرستان و  ... انجام شد که حاصل آن با مراجعات بیشتر داوطلبان برای ادامه تحصیل در واحد شاهرود مشخص شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =