۳ بند از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون شوراها ارجاع شد

بعد از ابهام در ۳ بند اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با ارجاع این بندها به کمیسیون شوراها موافقت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستورکار امروز (چهارشنبه ۲۶ آذر ماه ۹۹) صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

به دلیل وجود ابهام در بندهای ۵، ۶ و ۷ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ابهام نمایندگان و پاسخ نماینده دولت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست ارجاع این بندها به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و اصلاح آن شد. با موافقت نمایندگان مقرر شد این بندها سریعا از سوی کمیسیون  شوراها اصلاح شده و به صحن علنی بازگردد.

رئیس مجلس در همین راستا  گفت: برای شورای نگهبان محکومیت قطعی نامزدها مبناست و قانون وجود اتهام را برای نامزدها نمی‌پذیرد و باید حکم محکومیت قطعی وجود داشته باشد، همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره عضویت احتمالی نامزدها در گروه‌های معاند با جمهوری اسلامی ابهام دارد.

وی همچنین اعلام کرد: در یکی از این بندها به محکومیت حقوقی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره شده است، اما اشاره‌ای به محکومیت کیفری آنها نشده که باید این موضوع اصلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =