ادعای مایکروسافت در حمله سایبری روسیه به سازمان‌های آمریکایی

معاون شرکت مایکروسافت مدعی شده هکرهای روسیه به بیش از ۱۵۰ سازمان آمریکایی حمله کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شرکت مایکروسافت مدعی شد هکرهای روسی به بیش از ۱۵۰ سازمان آمریکایی حمله کرده‌اند.

«تام برت» معاون شرکت مایکروسافت مدعی شد هکرهای روسی به بیش از ۳ هزار ایمیل در ۱۵۰ سازمان آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند.

این مقام امنیت سایبری در پیامی ادعا کرد: «بیش از ۱۵۰ سازمان آمریکایی از سوی هکرهای روسی هک شده‌اند که یک چهارمشان، سازمان‌های حقوق بشری و توسعه بین‌المللی هستند.»

گفته می‌شود این حملات بیشتر از سوی هکرهایی بوده که سال گذشته نیز به آمریکا حملاتی انجام داده بودند. در میان این سازمان‌ها برخی نهادهای دولت فدرال نیز قرار داشتند.

این مقام شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرد: «بیشتر حملات مسدود شده و در حال تماس با افرادی هستیم که تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند.»

تعداد حملاتی که منجر به هک شده تاکنون مشخص نیست.

تام برت همچنین در پیامی توییتری مدعی شد: «این هفته حملاتی را شاهد بودیم که سازمان‌های دولتی، اتاق فکرها وبرخی سازمان‌های غیردولتی را هدف قرار دادند. این حملات متوقف نمی‌شوند و ما باید اقداماتی اتخاذ کنیم.»

این در حالیست که پس از هک شدن بزرگترین خط لوله گازی آمریکا، جمهوریخواهان پاسخ کنگره به چنین حملاتی را «ساده‌لوحانه و ضعیف» دانستند.

در آن زمان یک مقام ارشد حوزه سایبری مدعی شد حمله هکری علیه بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت و محصولات پالایشی آمریکا می‌تواند از سوی هکرهای روسیه اتفاق افتاده باشد.

او ادعا کرد: «گروهی از هکرها که به  «دارک ساید» "Dark Side" معروف هستند و از روسیه فرمان می گیرند، می‌توانند عاملان این حمله سایبری بوده باشند.  این شبکه خبری مدعی شد "Dark Side" به طور معمول کشورهای غیر روسی زبان را هدف قرار می‌دهد.»

مسکو بارها ادعاهای آمریکا مبنی بر اقدامات بدخواهانه از سوی روسیه در فضای مجازی را رد کرده است.

ماه گذشته «Colonial Pipeline» بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت و محصولات پالایشی در بیانیه‌ای از هدف گرفته شدن به وسیله یک حمله سایبری خبر داد و گفت: شبکه خود را به شکل کامل تعطیل کرده است.

این شرکت در بیانیه خود گفته بود این حمله سبب شد به شکل موقت، تمامی عملیات‌های مرتبط با خطوط لوله و نیز برخی از سامانه‌های فناوری اطلاعات (آ تی) مرتبط با آن به حال تعلیق درآیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =