هراس نهاد آمریکایی از همکاری ایران-چین

یک نهاد آمریکایی در گزارشی از همکاری‌های نزدیک ایران و چین پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از یاهو نیوز، یک نهاد آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود از همکاری‌های عملگرایانه ایران و چین علیه آمریکا خبر داد؛ اقدامی که نشان دهنده نوعی حساسیت و نگرانی این سازمان‌های آمریکایی به شمار می‌رود.

در جدیدترین گزارش که از سوی «کمیسیون بررسی روابط امنیتی و اقتصادی آمریکا- چین» منتشر شده، آمده است: سران تهران و پکن در سال‌های اخیر به همدیگر نزدیکتر شده اند؛ به طوری که آن‌ها در حال روابط افتصادی و تبادل داده‌های اطلاعاتی در راستای نوعی همکاری گسترده هستند که مخالف نظم جهانی به رهبری آمریکاست.

بر پایه این خبر، در این گزارش همچنین به برخی تحقیقات یاهو نیوز در خصوص داده‌های اطلاعاتی ایران که با چین به اشتراک گذاشته شده و سبب بازداشت و یا مرگ منابع اطلاعاتی آمریکا در سراسر جهان شده است، استناد شده است.

در این گزارش ادعا شده است ایران به نشر اطلاعات گمراه کننده ضد آمریکایی در خصوص کرونا کمک کرده و از دیگر سیاست‌های داخلی چین حمایت به عمل آورده است.

در حالی که این گزارش روابط تهران و پکن را در ابتدا محدود توصیف می‌کند؛ اما می‌گوید این همکاری‌ها در سال‌های اخیر مستحکم‌تر شده است که از جمله می‌توان به توافق امنیتی واقتصادی اخیر اشاره کرد.

گفتنی است کمیسیون یرررسی امنیتی و اقتصادی آمریکا- چین یک نهاد دولتی مستقل است که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد و تأثیرات امنیت ملی روابط اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین را مورد بررسی قرار می‌دهد. این نهاد گزارشی سالانه را به کنگره آمریکا ارائه می‌دهد؛ همچنانکه برخی تحقیقاتی موضوع محور و خاص را منتشر می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =