خانواده دیپلماتهای ایرانی همچنان چشم به راه بازگشت عزیزان خود

خانواده دیپلماتهای ایرانی که در لبنان ربوده شدند در سی و نهمین سالگرد این جنایت که به دست عوامل تروریست وابسته به رژیم صهیونیستی رخ داد، همچنان امیدوار به آزادی و چشم براه بازگشت عزیزان خود هستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱، خودرو هیات نمایندگی دیپلماتیک ایران حامل سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت و کاظم اخوان عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، حین ورود به پایتخت لبنان و در هنگام عبور از پست ایست و بازرسی توسط مزدوران حزب فالانژ لبنان متوقف شده و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیک توسط آدم‌ربایان دست‌نشانده رژیم صهیونیستی ربوده شدند.

۳۹ سال از ربوده شدن چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی می گذرد و امسال در روز ۱۴ تیر ماه در حالی یاد و خاطره این عزیزان را گرامی می داریم که رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات و اقدامات غیرانسانی و خلاف قوانین بین المللی خود ادامه می دهد.

شواهد و قرائن نشان می دهد این اقدام در تیرماه سال ۱۳۶۱ توسط عوامل رژیم غاصب صهیونیستی صورت گرفته و با توجه به اشغال خاک لبنان توسط این رژیم در آن زمان، مستندات کافی از انتقال آنها به داخل سرزمین های اشغالی وجود دارد.

بر مبنای قواعد حقوق بین الملل، مسئول این آدم ربایی رژیم اسرائیل است

خانواده دیپلماتهای ایرانی چشم به راه بازگشت عزیزان خود هستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه در سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان تاکید کرد: بر مبنای قواعد حقوق بین الملل، مسئول این آدم ربایی رژیم اسرائیل است که لبنان را در اشغال داشت.

«حمیدرضا دهقانی پوده»  امروز دوشنبه با انتشار تصاویری از چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان نوشت: در ۱۴ تیر ۱۳۶۱، در اقدامی تروریستی و آدم‌ربایی، دیپلمات‌های کشورمان در بیروت آقایان محسن موسوی کاردار، احمد متوسلیان وابسته نظامی، تقی رستگارمقدم و کاظم اخوان خبرنگار به اسارت درآمدند.

وی ادامه داد: بر مبنای قواعد حقوق بین‌الملل مسئول این آدم‌ربایی رژیم اسرائیل است که لبنان را در اشغال داشت.

درخواست ایران از گوترش و نهادهای بین المللی برای پیگیری پرونده۴ دیپلمات ربوده شد ایران در لبنان

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی و نهمین سالروز ربایش ۴ دیپلمات ایرانی در لبنان به دست عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: پاسخگو نبودن رژیم صهیونیستی سبب شده روند کشف حقایق و ابعاد این حادثه بسیار کند شود.

خانواده دیپلماتهای ایرانی چشم به راه بازگشت عزیزان خود هستند

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، تاکید می‌کند که پیگیری سرنوشت آنان را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در دستورکار مراودات دیپلماتیک با جهات بین المللی و منطقه‌ای مد نظر دارد و بار دیگر با عنایت به گزارش دبیرکل اسبق سازمان ملل و نامه نخست وزیر وقت لبنان به وی در سال ۲۰۰۸، از دبیرکل کنونی و سایر سازمانها و نهادهای بین المللی و حقوق بشری از جمله صلیب سرخ، مجدانه می‌خواهد توجه جدی‌تری به این مساله انسانی و حقوق بشری که مرتبط با کنوانسیون های بین المللی و مورد پذیرش جامعه بین المللی است، اعمال نمایند و به خواست به حق جمهوری اسلامی ایران و خانواده و فرزندان این عزیزان توجه نمایند.

سازمان‌های بین‌المللی سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی را مشخص کنند

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری روز دوشنبه در بیانیه‌ای در سی و نهمین سالروز ربایش چهار دیپلمات ایرانی، نوشت: روز ۱۴ تیرماه سال ۱۳۶۱، یادآور نقض آشکار حقوق انسانی و تعرض به مقرارت بین المللی و عرف دیپلماتیک توسط مزدوران رژیم جنایتکار صهیونیستی است که با این اقدام تروریستی و شوم آدم ربایی چهار دیپلمات ایران اسلامی را توسط اذناب مزدور نظام سلطه در قالب ایست و بازرسی خودفروختگان حزب فالانژ در حین ورود به شهر بیروت (برباره)، بار دیگر چهره واقعی و کریه نظام سلطه و مدعیان حقوق بشر را  به جهانیان اثبات کرد.

در این بیانیه آمده است: در این آدم ربایی سردار احمد متوسلیان، وابسته نظامی سفارت ایران، سید محسن موسوی کاردار سفارت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی در لبنان به اسارت درآمدند و طی اخباری رسمی و غیر رسمی اعلام داشتند که بعدا تحویل رژیم صهیونیستی شده اند. دقایقی بعد از ربوده شدن احمد متوسلیان و همراهانش، رادیو اسراییل اعلام می‌کند: ژنرال احمد متوسلیان، طراح عملیات فتح المبین و بیت المقدس، در پست بازرسی «برباره» به اسارت گرفته شد. شواهد و قرائن موجود گویای آن است که دیپلماتهای ربوده شده در لبنان با گذشت قریب به چهل سال از این واقعه دردناک هنوز اطلاعی از زنده بودن یا شهادت آنان به طور کامل در دسترس نیست.

 مهربانی از ویژگی های اخلاقی اخوان بود

فاطمه اخوان خواهر کاظم اخوان پیش از این در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ویژگی های اخلاقی برادرش اظهار داشت: وی فرزند آخر خانواده و خیلی مهربان و با استعداد و عاطفه بود. کاظم همچنین نسبت به دیگران با مهربان برخورد می کرد و از سال ۶۱ که وی اسیر شد ما هنوز منتظر برگشت وی هستیم.

وی ادامه داد :در این سال ها غم نبود کاظم همچنان برایم تازه است و هر زمان تلفن زنگ می خورد فکر می کنم که از برادرم می خواهند خبر دهند. تا برادرم به خانه بازنگردد یا خبری از وی نشود، دلم آرام نخواهد گرفت.

خواهر کاظم اخوان افزود: ما ۳ خواهر و ۳ برادر هستیم که کاظم فرزند آخر خانواده بود و با رفتن ایشان الان دو برادرم حسن و حسین در کنار ما حضور دارند.

وی ادامه داد: بارها از طریق دیپلماتیک به دنبال شنیدن اخباری پیرامون کاظم بوده ایم اما نمی دانم چه کسی باید پیگیر این موضوع باشد و حق ما است که بدانیم سرنوشت این ها چه شده است من معتقد به زنده بودن ایشان هستم که همه جا می گفتند شهید اخوان ولی چند سالی است که می گوید جاوید الاثر اخوان.

اسطوره‌هایی همچون حاج احمد متوسلیان در این مرز و بوم کم نبودند

اسطوره‌هایی همچون حاج احمد متوسلیان در این مرز و بوم کم نبودند و نیستند. با این حال گذشت زمان بسیاری از آنها را در غبار فراموشی برده است و نسل امروز با دلاوری‌های نسل حاج احمد بیگانه اند. برای کنار زدن این غبار فراموشی از دیدگان نسل امروز ساخت فیلم‌هایی همچون «ایستاده در غبار» بیش از پیش ضروری است، فیلمی که گوشه‌ای از سرگذشت این ژنرال ایرانی به صحنه تصویر کشید تا مردم بخصوص جوانان از وجود چنین دلیرمردانی در این آب و خاک آشنا شوند.

آگاهی و شناخت بالای متوسلیان در مسائل سیاسی - اجتماعی از جمله خصوصیات بارز این سردار بود. در تدبیر و تصمیم‌گیری‌هایش دقت نظر داشت. ضمن قاطعیت در کار، بر دل‌ها فرماندهی می‌کرد و همواره در بطن مشکلات حضور داشت. به همین دلیل، در سخت‌ترین شرایط کسی او را تنها نمی‌گذاشت.

با وجود برخورد قاطعانه در امر فرماندهی، در کارهای جمعی مانند ساختن سنگر، نظافت محیط، شستن ظروف و… با افراد تحت امر را همراهی می‌کرد. علاقه به مطالعه و بحث پیرامون اخبار و رویدادها، از خصوصیات دیگر او بود. در مواقع مقتضی در جمع صمیمی هم رزمانش پیرامون مسائل اعتقادی بحث می‌کرد.

خانواده دیپلماتهای ایرانی چشم به راه بازگشت عزیزان خود هستند

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ دیپلمات ربوده شده و همدردی با خانواده این عزیزان، امیدواریم به زودی شاهد آزادی همه اسراء و زندانیان در بند رژیم صهیونیستی بویژه چهار دیپلمات عزیز کشورمان از زندان های این رژیم باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1101905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =