همسویی دولت و مجلس فرصتی تاریخی برای رفع مشکلات/ بدون هماهنگی سه قوه تغییری در شرایط کشور ایجاد نخواهد شد

کارشناس مسائل سیاسی همسویی دولت و مجلس را فرصتی تاریخی برای رفع مشکلات کشور دانست و اظهار کرد: بدون همدلی و هماهنگی همه منابع و ارکان نظام در شرایط فعلی کشور تغییری ایجاد نخواهد شد.

لطف‌الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره ویژگی‌های دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله رئیسی در سخنرانی‌ها ویژگی‌های دولت خود را مطرح کرده و بر همین اساس رئیسی در دولت خود از افراد انقلابی، متدین، کارآمد، مردمی و توانمند استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بر اساس صحبت‌های رئیس جمهوری منتخب دولت کار، تلاش و خدمت به مردم است افزود: عملکرد ضعیف دولت یازدهم و دوازدهم شرایط کشور را به گونه‌ای رقم زده است که باید دولت سیزدهم یک دولت کارآمد، پرتلاش، میدانی و مردمی باشد و رئیسی به این نکات توجه خواهد کرد و کابینه نیز بر اساس همین معیارها چیده خواهد شد.

فروزنده درباره نقش وزیر کشور در انتخاب استانداران گفت: وزیر کشور به تنهایی استاندار را انتخاب نمی‌کند و استاندار بر اساس مصوبه هیئت دولت انتخاب می‌شود و شخص رئیس جمهوری و تمام وزرا درباره آن نظر خواهند داد. استاداران نیز با توجه به آن که نماینده دولت در استان‌ها هستند باید بر اساس همان ویژگی‌هایی که درباره وزرا و هیئت دولت ذکر شد انتخاب شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت‌های برخی افراد پیرامونی همسویی دولت و مجلس و هجمه‌ها علیه این موضوع گفت: به نظر من این همسویی یک فرصت برای کشور است و با همسویی سه قوه فرصت بسیار خوبی برای هماهنگی میان قوا ایجاد شده است.

فروزنده این هجمه‌ها را عملیات تخریبی دشمن و جریان افراطی دوم خرداد دانسته و ادامه داد: اکنون فرصتی فراهم شده تا مشکلات و مسائل کشور در سایه همدلی حل شود. بدون همدلی و هماهنگی همه منابع و ارکان نظام در شرایط فعلی کشور تغییری ایجاد نخواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه روی کار آمدن یک دولت انقلابی با همراهی مجلس انقلابی یک فرصت تاریخی برای تغییر در شرایط زندگی مردم ایجاد کرده است افزود: مردم از این اتفاق راضی بوده و به ایجاد اصلاح شرایط امیدوار شده‌اند و تنها قضاوت مردم مهم است و امیدواریم با روی کار آمدن رئیسی که حمایت جدی مردم را داراست شاهد رفع مشکلات و رشد و پیشرفت کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =