تهران- ایسکانیوز،پلاس+/ محمود احمدی نژاد که دو دوره متوالی رییس جمهوری ایران بود؛ این روزها در تلاش است بازهم به فضای رسانه ای بازگردد . اطرافیانش تحرکات سیاسی خود را آغاز کرده اند .جوانفکر یار نزدیک او در گفت  گو با یک هفته نامه اعلام کرد :"  احمدی‌نژاد امروز همان احمدی‌نژاد سال 84 و همان احمدی‌نژاد سال 1388 است. در همان مقطعی که خیلی از اصولگرایان با احمدی‌نژاد زاویه پیدا کرده بودند. اگر ادامه وضع دولت فعلی همین‌گونه باشد که اکنون است و رویکردها اصلاح نشود، شما ‌تردید نکنید که اگر آقای احمدی‌نژاد در سال 96 کاندیدا شود، پیروزی قاطعی به‌‌دست خواهد آورد ." عبدالرضا  داوری هم در صفحه توییتر خود بارها تلویحی سخن از بازگشت احمدی نژاد به میان آورده است . جشن تولد او به زودی باهمراهانش برگزار می شود و خودش آن طور که رسانه ها نقل کرده اند  با سید حسن خمینی دیدار و طی این دیدار مطالباتی را هم داشته است .  به صادق خرازی پیشنهاد داده تا ریاست دانشگاه ایرانیان را بپذیرد و شایعاتی مبنی بر درخواست دیدارش با سیدمحمد خاتمی به گوش میرسد . اما آیا جامعه ایرانی از احمدی‌نژاد 96 مانند احمدی‌نژاد 84 حمایت خواهد کرد یا دوران این جریان سیاسی را باید پایان‌یافته پنداشت؟ اینها سوالاتی است که برای پاسخ به آن با محمد علیپور نماینده مجلس صحبت کرده ایم.

محمد علیپور نماینده مجلس با بیان اینکه پویا شدن احمدی نژاد در فضای سیاسی بستگی به دید مردم دارد، عنوان کرد: مردم کشور ما نسبت به عملکرد دکتر احمدی نژاد قضاوتی کلی دارند، در صورتی که ایشان در دوران خودش کارهای سازنده ای را از جمله هدفمندی یارانه ها به انجام رساندند، هرچند که در این پروسه مشکلاتی به وجود آمد و بخش تولیدی کشور با زیان هایی مواجه شد اما به دلیل اقشار آسیب پذیر جامعه که به نوعی مورد حمایت دولت قرار گرفتند و به واسطه ی یارانه ای که دریافت  می کردند، در ذهن عموم مردم طرح هدفمندی یارانه ها خواشایند آمد  و  در حال حاضر ملت ایران از این طرح خاطره ی خوبی دارند.

او معتقد است ضعف در عملکرد دولت فعلی مردم را به استقبال از احمدی نژاد سوق می دهد و دراینباره گفت: رویکردی که دکتر احمدی نژاد در فضای سیاسی برای خودش انتخاب کرده، در صورتی موفق است که نظر مردم را جلب کند چرا که حرف اول و آخر را مردم می زنند. از سوی دیگر بحث عملکرد دولت فعلی هم در این ماجرا بسیار دخیل و مهم است، اگر دولت تدبیر و امید بتواند به خواسته های مردم جواب دهد و به شعارها و وعده هایی که داده است عمل کند و در راستای حل مشکلات مردم قدم بردارد، طبیعتا غیر ممکن است که مردم از دکتر احمدی نژاد استقبال کنند اما اگر  نتواند رضایت مردم را جلب کند و مشکلات پیش رو را از جمله بیکاری را برطرف سازد ممکن است که مردم به دولت گذشته گرایش پیدا کنند و خواهان دکتر احمدی نژاد شوند.

علیپور با اشاره به اینکه مردم ضعف های دوران احمدی نژاد را فراموش نکرده اند عنوان کرد: در اواخر دولت گذشته مسائلی در کشور رخ داد که برای عموم مردم خوشایند نبود، از جمله تحریم ها و تغییر در مدیریت ها که هنوز مردم خاطرشان هست، حالا دکتر احمدی نژاد  هر چقدر هم تقلا کند نمی توانند چنین مسائلی را مورد جبران قرار دهد، چرا که تصمیم گیرنده ی نهایی مردم هستند و از این بابت به نظر بنده استقبال مردم از احمدی نژاد ضعیف است.

او در ادامه افزود: ولایت پذیری د راین زمینه از تمامی مسائل مهمتر است که دکتر احمدی نژاد  در این راستا امتحان خوبی ندادند.

 
کد خبر: 110281

وب گردی

وب گردی