همسو بودن مجلس و دولت سیزدهم تأثیری بر رأی اعتماد به وزرا ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسو بودن مجلس و دولت سیزدهم تأثیری بر رأی اعتماد به وزرا ندارد ادامه داد: هرچند این دو قوه با یکدیگر همسو و هم‌جهت هستند اما این موضوع به معنای دنباله‌روی محض و بدون چون و چرای قوه مقننه از مجریه نخواهد بود.

«علیرضا نظری» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره تأثیر همسو بودن مجلس و دولت سیزدهم بر رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت منتخب در جهت‌گیری‌های کلی با یکدیگر همسو هستند صحیح است اما اینگونه نیست که مجلس هر شخصی را که برای وزارت معرفی شود، بدون استثناء مورد تأیید قرار دهد.

وی با بیان اینکه مجلس در تشکیل دولت رسالت و تکلیفی بر دوش دارد اظهار کرد: مجلس موظف است در موضوع دادن رأی اعتماد و انتخاب اعضای کابینه نقش مؤثر ایفا کند و به همین دلیل ممکن از برخی از گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند، مورد قبول مجلس قرار نگیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسو بودن دولت و مجلس تأثیری بر رأی اعتماد به وزرا ندارد ادامه داد: هرچند مجلس و دولت با یکدیگر همسو و هم‌جهت هستند اما این موضوع به معنای دنباله‌روی محض و بدون چون و چرای قوه مقننه از مجریه نخواهد بود.

نظری با بیان اینکه تأیید یا رد وزرا از سوی مجلس به گزینه‌های رئیس جمهور آینده به بستگی دارد افزود: اگر گزینه‌ای در میان وزرا معرفی شود که مورد تأیید مجلس نباشد و نظر مجلس را تأمین نکند، احتمال رأی نیاوردن یا پذیرش با رأی پایین وجود دارد بنابراین امیدواریم گزینه‌های ایده‌آل معرفی شده تا مجلس بتواند بیشترین همراهی را از خود نشان دهد.

وی با اشاره به گرفتن رأی اعتماد برخی از وزرا با وجود داشتن پرونده یا سابقه و عملکرد مدیریتی ضعیف در مجالس پیشین گفت: مجلس یازدهم در رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی سخت‌گیری خواهد کرد و سابقه این مجلس در یک سالی که پشت سر گذاشته است نیز مؤید این موضوع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =