آشنایی با رکوردداران کسب بیشترین مدال در ادوار المپیک

مایکل فلپس، قهرمان افسانه‌ای شنای جهان، رکوردی تکرارنشدنی را از خود در تاریخ رقابت‌های المپیک به جا گذاشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، المپیک، بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان هر ۴ سال یک بار با اتفاقات عجیب و هیجان انگیز خود، جهان را برای مدتی درگیر می‌کند.

یکی از جالب‌ترین اتفاقات در این تورنمنت مهیج کسب بیشترین تعداد مدال توسط قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی بوده که با ظهور پدیده شنای جهان، این رکورد با جا به جایی عجیب تعداد مدال مواجه شده است. به بهانه نزدیکی به رقابت‌های المپیک توکیو به این رکوردهای جالب می‌پردازیم.

آشنایی با رکوردداران کسب بیشترین مدال در ادوار المپیک

مایکل فلپس، خلق رکوردی شگفت انگیز توسط شناگر افسانه‌ای 

در بخش المپیک تابستانی، رد پای مایکل فلپس قهرمان افسانه‌ای شنای جهان در هر رکوردی دیده می‌شود. او فعلا در صدر رکورددارها جا خوش کرده است. فلپس بعد از گذشت ۴۸ سال رکورد بیشترین تعداد مدال در طول تاریخ المپیک توسط لاریسا لاتینینا را به اسم خودش ثبت کرد. این ورزشکار که بعد از رکوردشکنی در المپیک ۲۰۱۶ ریو از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. در طول دوره قهرمانی خود در ۵ دوره المپیک از سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶  حضور داشته است و در مجموع ۲۸  مدال (۲۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز) را در کارنامه دارد.

آشنایی با رکوردداران کسب بیشترین مدال در ادوار المپیک

لاریسا لاتینینا

لاریسا لاتینینا، ژیمناست روسی متولد ۲۷ دسامبر ۱۹۳۴ در اوکراین است و  پیش از  مایکل فلپس با کسب در مجموع ۹ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز در طول ۳ دوره المپیکی که از سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۴ شرکت کرد،  رکورددار بیشترین مدال بود.

پاوو نورمی

پاوو نورمی، دو و میدانی‌کار فنلاندی که در سال ۱۸۹۷ به دنیا آمد و در دوم اکتبر ۱۹۷۳ در سن ۷۶ سالگی با جهان وداع کرد. او در سال‌های ۱۹۲۰، ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸، ۹ طلا و ۳ نقره را کسب کرد.

آشنایی با رکوردداران کسب بیشترین مدال در ادوار المپیک/ رکورد فلپس در توکیو شکسته می‌شود؟

مارک اسپیتز

فلپس مارک اسپیتز، شناگر آمریکایی متولد ۱۰ فوریه ۱۹۵۰ در کالیفرنیا  را هم مانند لاریسا بی بهره نگذاشت. اسپیتز که در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ موفق به کسب ۷ مدال طلا شد با شکسته شدن رکوردش در المپیک ۲۰۰۸ پکن توسط فلپس با ۸ مدال طلا  رو به رو شد. اسپیتز در سال ۱۹۶۸ در المپیک مکزیک حضور داشت که در مجموع دو دوره المپیک با ۹ طلا، یک نقره و یک برنز پرونده خود را در این رقابت‌های بزرگ بست.

آشنایی با رکوردداران کسب بیشترین مدال در ادوار المپیک

کارل لوییز

کارل لوییز، دو و میدانی‌کار آمریکایی متولد اول جولای ۱۹۶۱ یکی از ۴ ورزشکار المپیکی است که ۹ مدال طلا را در کارنامه خود دارد. او در مجموع ۴ دوره حضور در المپیک ۹ مدال طلا و یک نقره را به دست آورده است.

آشنایی با رکوردداران کسب بیشترین مدال در ادوار المپیک

بیرگیت فیشر

بیرگیت فیشر، کانوسوار متولد ۲۵ فوریه ۱۹۶۲ تیم ملی بانوان آلمان سابقه حضور در ۶ دوره المپیک را داشته است. او در سال ۱۹۸۰ برای نخستین بار در رقابت‌های المپیک شرکت کرد و با ۱۸ سال سن عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داد. این قایقران آلمانی همچنین در سال ۲۰۰۴ در آخرین المپیک خود با ۴۲ سال سن مسن‌ترین ورزشکار این رقابت‌ها شد. فیشر در مجموع ۸ طلا و ۴ نقره در المپیک به دست آورد.

ساوائو کاتو

ساوائو کاتو، ژیمناست متولد ۱۱ اکتبر ۱۹۴۶ در ژاپن  با حضور در ۳ دوره المپیک در مجموع ۱۲ مدال (۸ طلا، ۳ نقره و یک برنز) را کسب کرده است. کاتو در سال ۱۹۶۸ برای نخستین بار با برادر بزرگتر خود در المپیک شرکت کرد و مدال طلای تیمی را کسب کردند. او در بین ۱۰ ورزشکار برتر جهان است که ۸ مدال طلا را در کارنامه دارد.

چشم جهان این بار به المپیک توکیو دوخته خواهد شد تا شاید یک قهرمان دیگر به رکورد فلپس پایان دهد و خود را به عنوان اسطوره جدید این آوردگاه مهم سر زبان‌ها بیندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =