تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذیر ضرورت دارد / نوسازی نیروگاه‌های برق در دستور کار

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه با قطعی برق مواجه نشویم لازم و ضروری است که به سمت تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر برویم.

فریدون عباسی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اهمیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر گفت: برای اینکه با قطعی برق مواجه نشویم لازم و ضروری است که به سمت تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر برویم.

وی با تاکید بر اینکه روش های موجود برای تولید انرژی در جهت بهره‌مندی بیشتر از سوخت مورد استفاده در نیروگاه‌ها، باید تغییر کند افزود: باید با یک برنامه ریزی مدون تاسیسات نیروگاه‌ها را نوسازی کنیم.

عباسی با تاکید بر ضرورت تاسیس نیروگاه های جدید برای تولید برق عنوان کرد: چنانچه بخواهیم جهش تولید داشته باشیم باید این جهش متناسب با تولید برق باشد غیر این  باید به فکر  واردات برق باشیم تا با مشکل نبود برق مواجه نشویم.

وی در خصوص نحوه تامین منابع مالی برای نوسازی و بازسازی نیروگاه ها عنوان کرد: منابع مالی در داخل کشور زیاد است، مردم حاضرند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند البته میتوان با جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز این کار را انجام داد ولی دولت باید تسهیلات و ضمانت هایی برای این کار در نظر بگیرد زیرا بدون داشتن منافع مالی نمیتوان انتظار داشت که سرمایه‌گذار به این بخش ورود کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه لازم برای استفاده از تجدیدپذیرها در کشور وجود ندارد، تولید برخی از این انرژی‌ها مثل انرژی بادی و خورشیدی گران‌تر از انرژی‌های فسیلی و گازی هستند ما باید به سمت سلول های مبدل نور یا باد به برق  برویم زیرا که راندمان آنها بالاتر است.


پایان پیام/

کد خبر: 1114293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =