سردار غلامرضا جلالی را بیشتر بشناسید

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور است که در سال ۹۴ به دستور رهبر انقلاب این سمت به او محول شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور است که در سال ۹۴ به دستور رهبر انقلاب این سمت به ایشان محول شد. غلامرضا جلالی فراهانی کارشناس ارشد مهندسی معماری و همچنین کارشناس ارشد علوم دفاعی است. او همچنین فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم استراتژیک است.

وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده که هم اینک به عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور فعالیت می کند. پیش از انتصاب به عنوان رئیس سازمان پدافند مسئولیت وی ریاست اداره مهندسی ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. وی در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۹ با حکم رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان رئیس سازمان پدافند کشور انتخاب شد.

سردار جلالی در فروردین ماه ۱۴۰۰ مصاحبه ای در تلویزیون انجام دادند که در ادامه قسمتی از آن را می بینید.

سردار جلالی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پدرتان از خواروبار فروشان قدیمی و از معتمدین محله تهران نو بود چه شد که لباس سبز سپاه پاسداران را به تن کردید اظهار داشت: قبل از انقلاب، مدتی به علت بیماری پدرم، بار زندگی به دوش من افتاد. به طوری که در سال آخر دبیرستان روزها در مغازه پدر فعالیت می‌کردم و به طور شبانه مشغول تحصیل بودم. همین اتفاق سبب شد تا با شرایط کسب و کار و چالش های آن خیلی زود آشنا شوم. در آن سالها هیچ دیدگاهی درباره اینکه در آینده شغل نظامی را انتخاب کنم نداشتم و بیشتر به دنبال تحصیل بودم. حتی دو سال در قم درس طلبگی خواندم. در ابتدای انقلاب به تهران آمدم و به توصیه آیت الله جنتی که در آن زمان مدیر مدرسه ما هم بودند به سپاه معرفی شدم و فعالیت خود را در آن آغاز کردم.

در مفهوم سازی، پیاده سازی و اجرای مفاهیم پدافند غیرعامل نتایج خوبی حاصل شده است

وی در پاسخ به این سوال که چند سال است که ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور را برعهده دارید و به نظر شما این سازمان تا چه حد توانسته است کشور را در برابر مخاطرات انسان ساخت ایمن کند و در انجام وظایف خود موفق باشد نیز توضیح داد: آخرین مسئولیت من قبل از سازمان پدافند غیرعامل کشور، فرمانده مهندسی سپاه بود. پس از آنکه مقام معظم رهبری فرمانی مبنی بر لزوم تشکیل سازمانی برای تولی مباحث مربوط به پدافند غیرعامل صادر کردند چون نه ساختار و نه قوانین و وظایف در این زمینه وجود نداشت از ابتدای دهه ۸۰ با تدبیر رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر فیروزآبادی در این زمینه مشغول کار شدم. تلاش بسیاری برای تشکیل ساختار پدافند غیرعامل کشور انجام شد. همچنین توانستیم هم مفاهیم دانشی و علمی مربوط به پدافند غیرعامل را تولید و باز تولید کنیم و هم آن را در دستگاه اجرایی و نیروهای مسلح پیاده‌سازی و اجرا کنیم. به نظر من در کل هم در مفهوم سازی و هم در پیاده‌سازی و اجرای مفاهیم پدافند غیرعامل نتایج خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =