دفاتر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه‌آزاداسلامی در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

برنامه اصلی و مورد تمرکز صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای سال آینده شامل ایجاد دفاتر نمایندگی صندوق در استان‌ها، تداوم سفرهای استانی به منظور شبکه‌سازی، هم‌افزایی و تبادل تفاهم‌نامه همکاری، فراهم کردن بستر تامین منابع مورد نیاز تبدیل ایده به نمونه اولیه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و ... است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در زمستان سال ۱۳۹۹ تاسیس شده و از خرداد ۱۴۰۰ در سرای نوآوری دکتر قریب مستقر شد. خدمات صندوق در قالب فراخوان‌های تسهیلات، یک فراخوان سرمایه‌گذاری مشارکت حقوقی و یک فراخوان سرمایه‌گذاری مشارکت مدنی ارائه می‌شود که تاکنون سه فراخوان نهایی شده است.

فراخوان اول در تابستان، فراخوان دوم در پاییز و فراخوان سوم در زمستان  ۱۴۰۰ برگزار شد. در فراخوان اول ۳ طرح برتر شناسایی و تسهیلات به میزان ۷۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت شد. طرح اول ۳۵۰ میلیون تومان، طرح دوم ۲۵۰ میلیون تومان و طرح سوم ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

فراخوان دوم در آبان ۱۴۰۰ برگزار شد و ۵ طرح انتخاب شدند که به میزان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به آنها تسهیلات پرداخت شد.

• برنامه اصلی و مورد تمرکز صندوق برای سال آینده به‌ویژه درمورد هزینه‌ها و تامین مالی صندوق به این شرح است: 

ایجاد دفاتر نمایندگی صندوق در استان‌ها

تداوم سفرهای استانی به منظور شبکه‌سازی، هم‌افزایی و تبادل تفاهم‌نامه همکاری

فراهم کردن بستر تامین منابع مورد نیاز تبدیل ایده به نمونه اولیه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

وام کارآفرینی خرد برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی

شکوفا کردن واحد های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی

افزایش سرمایه ثبتی صندوق از محل آورده سهامداران تا ۲/۵۰۰میلیارد ریال

توضیح درباره اقدامات عملیاتی برای ارتباط با نهادهای مالی در رویداد گام دوم

با توجه به محول کردن وظیفه ارتباط با نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری رویداد گام دوم از سوی ریاست  دانشگاه آزاد اسلامی به مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تحقق این ماموریت از سوی ارکان مختلف صندوق صورت پذیرفت.

در این راستا دبیرخانه ویژه رویداد ملی گام دوم دانشگاه در صندوق ایجاد و در اولین اقدام، نقشه راه اقدامات اجرایی صندوق تدوین شد به منظور تحقق ماموریت‌های محوله در قالب ارتباط و تعامل با صندوق‌های پژوهش و فناوری دولتی و خصوصی، ارتباط با نهادهای مالی از جمله نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر، بانکها و ... و تمهید بستر حمایت‌های مالی از تیم‌های برگزیده رویداد در قالب سرمایه‌گذاری و تسهیلات است. 

 همچنین نقشه راه اقدامات اجرایی صندوق شامل ۹ اقدام  در قالب شناسایی و تدوین فهرست بانک‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری، سرمایه‌گذاری و فراصندوق‌ها، ارسال نامه تبیینی و دعوت به مشارکت در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به مخاطبان مذکور، ارسال تفاهم‌نامه نحوه همکاری مشترک؛ پیگیری و برگزاری جلسات مفاهمه و انعقاد تفاهم‌نامه، ایجاد کنسرسیوم با فراصندوق ستارگان و سایر صندوق‌های پژوهش و فناوری که دانشگاه آزاد اسلامی سهامدار آنهاست، طراحی و ایجاد پاویون نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری تحت مدیریت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد، برگزاری تور بازدید نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری از دستاوردهای فناورانه عرضه شده در طی برگزاری رویداد، برگزاری جلسات B۲B میان تامین‌کنندگان سرمایه و صاحبان ایده در طول نمایشگاه در محل پاویون صندوق، نظارت بر انعقاد قراردادهای دو یا چندجانبه سرمایه گذاری و تامین مالی در طی و بعد از رویداد و تحقق اهداف حوزه رونق کارآفرینی فناورانه سند تحول و تعالی پنج‌ساله دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =