بررسی جنجال یک‌ دقیقه‌ای گل‌محمدی/ اعتراضات خارج از عرف!

همانطور که مطلع هستید آخرین شهرآورد قرن با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، معمولا تقابل های استقلال و پرسپولیس به دلیل حساسیت ها و حواشی فراوان چندان تماشاگر پسند از آب در نمی آید.
اما این دیدار برخلاف معمول بسیار پر افت و خیز و تماشایی بوده است.
تنها نقطه تاریک این نبرد سراسر هیجان اما، اعتراضات عجیب یحیی گل محمدی است. سرمربی پرسپولیس بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی استقلال از کوره در می رود و به شکل عجیبی اعتراض خود را  نسبت به تصمیم  قاضی میدان نشان می دهد.
۱۰ نفره بودن پرسپولیس در لحظه به ثمر رسیدن گل تساوی و صادر نشدن دستور تعویض از سوی داور دلیل اعتراضات خارج از عرف یحیی گل محمدی بوده است.
اما  با بررسی این صحنه مشخص  است، سعید آقایی مصدوم از زمین خارج می‌شود و در همان حین سرمربی پرسپولیس تصمیم به تعویض می‌گیرد، اما شرایط تعویض در آن لحظه آماده نیست یا حداقل تابلوی تعویض روی میز ناظر بازی اماده نبوده ،چرا که چند ثانیه قبل از مصدومیت اقایی، فرهاد مجیدی دست به دو تعویض می‌زند.
همانطور که در تصویر مشخص بوده،  بلافاصله بعد از بیرون رفتن سعید آقایی داور مطابق قانون بازی را ادامه می‌دهد و هیچ تابلوی تعویضی و همینطور پرچم کمک داور به نشانه تعویض بالا نرفته است. در ادامه بعد از چند ثانیه بالاخره تابلو تعویض اماده می‌شود. طبیعتا در جریان بازی  تعویضی انجام نمی شود، در نتیجه اعتراض گل محمدی بی دلیل بوده است.
با فلش بکی به گذشته نه چندان دور، مشابه همین اتفاق را در شهرآورد ۹۳ مشاهده می کنیم.
جام حذفی ۹۸ - ۹۹؛ در ابتدای نیمه دوم استقلال به دلیل مصدومیت فرشید اسماعیلی ده نفره کار را دنبال می کرد که بشار رسن عراقی گل تساوی پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل محمدی را به ثمر رساند.
در صحنه مذبور نیز، داور بازی اجازه نداد که تعویض بازیکن مصدوم استقلال انجام شود، اما کسی از نیمکت استقلال به پیام حیدری که قاضی آن میدان بود حمله ور نشد.
با نگاهی منطقی و فارغ از تعصب در میابیم هیچ تفاوتی در این دو صحنه وجود نداشته است و داوران طبق قانون و اختیارات خود، تصمیم به ادامه بازی گرفته‌اند.
اما دو نکته پرسش برانگیز و قابل تامل به وجود می آید؛
۱- دلیل اعتراض وحشتناک یحیی گل محمدی به  مهدی سید علی چه بوده، آیا این مربی با تجربه در فکر به راه انداختن جنگ روانی و تهیج شاگردان خود بوده یا به قصد تحت تحت تاثیر گذاشتن قاضی میدان اینگونه به او حمله کرده است؟
۲- حمله به داور و به کار بردن الفاظ نامناسب در این دیدار مهم که در کانون توجه رسانه ها بین المللی قرار دارد ، محرومیتی در پی نخواهد نداشت؟!
حال باید ببینیم کمیته انضباطی چه تصمیمی در مورد رفتار سرمربی مستعفی پرسپولیس خواهد گرفت.

محمد ابراهیم پور

کد خبر: 1134027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رحمت IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      بخداماب گل محمدی،وکادربی عرضه اش باختیم، وگرنه بایدتعویض های ماقبل ازحریف میبود،زودترانجام،میشد،سیدجلال،وحنانوف،به دفاع وسط وکنارما،عبدی،ب نوک حمله اضاف میشد،،،متاسفانه،یحیی،بلدنیست،ازلیست ۲۲نفره استفاده کندومربی درحدمحلاته،،
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      تیم حکومتیه وپشتش گرمه.اگه استقلالیها همچین حرکتی میکردن مادام العمر محروم میشدند.