کسر از حقوق دانشجو معلمان به بهانه تهیه زیرساخت آموزشی/  دانشگاه فرهنگیان دچار سوء مدیریت است

مسئول بسیج دانشجویی پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: به بهانه تهیه زیر ساخت آموزشی حقوق دانشجو معلمان کاهش پیدا کرده؛ با توجه به آموزش غیر حضوری، باید مشخص شود این کسر از حقوق دانشجویان در چه زمینه‌ای صرف شده است؟

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به حضوری شدن کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌ فرهنگیان برای بازگشایی و آموزش حضوری نیز مانند خیلی از موضوعات دیگر دچار مشکلات بسیاری است که دانشجو معلمان نسبت به آن‌ها معترض هستند. 

مسئول بسیج دانشجویی پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به آموزش مجازی دانشچویان در ایام کرونا بیان کرد: با آغاز دوران کرونایی دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایر دانشگاه‌ها برای آموزش مجازی برنامه خاصی نداشت؛ اما در ادامه دانشگاه‌های دیگر برنامه و سامانه مناسبی را طراحی کردند؛ اما این دانشگاه همچنان بدون برنامه آموزش مجازی را ادامه داد.  

وی با بیان اینکه با توجه به کسر از حقوق دانشجو معلمان، دانشگاه فرهنگیان برای تهیه زیرساخت‌های آموزشی شرایط مناسب‌تری نسبت به سایر دانشگاه ها در اختیار داشت، گفت:  این مبلغ باید صرف مسائل رفاهی و خوابگاهی می‌شد. با توجه به آموزش غیر حضوری این مبالغ  اگر برای تامین زیرساخت‌های آموزشی صرف نشده است، پس دانشگاه توضیح دهد که این کسر از حقوق را کجا هزینه کرده است؟

رمضانی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از سوء مدیریت رنج می‌برد، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در ۲ سال آموزش غیر حضوری می‌توانست از محل کسر از حقوق دانشجویان، در راستای توسعه و پیشرفت دانشگاه استفاده کند تا در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و حضوری شدن کلاس‌های درس با مشکلات و نداشتن برنامه مواجه نشود؛ اما متاسفانه در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.

این دانشجو معلم اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در این دو سال به صورت گسترده اقدام به پذیرش دانشجو کرده است، بدون اینکه به ظرفیت آموزشی و زیر ساخت‌های خود توجهی داشته باشد؛ اکنون که آموزش حضوری شده با مشکل تامین کلاس و استاد مواجه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان یک ورودی و یک رشته خاص را حضوری کرده است، بیان کرد: اکنون انشجویان رشته آموزش ابتدایی در وردوی ۹۷ و ۱۴۰۰ حضوری شدند. چرا که دانشگاه ظرفیت آموزشی مناسبی در اختیار ندارد تا سایر دانشجو معلمان را نیز به صورت حضوری آموزش دهد.

رمضانی با بیان اینکه پذیرش با امکانات آموزشی همخوانی ندارد، عنوان کرد: به عنوان مثال پردیس فرهنگیان استان کرمان حدود ۱۵۰ دانشجو پذیرش دارد، به این معنا که یک دهم ظرفیت موجود دانشجو در اختیار دارد. 

 مسئول بسیج دانشجویی پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان جذب نامتعادل دانشجو را عامل دیگری برای چالش فعلی دانشگاه فرهنیگان دانست و گفت: برخی از پردیس‌ها و استان‌ها ظرفیت بیشتری داشتند؛ اما پذیرش دانشجوی کمتری انجام دادند و برعکس. این نامتوازنی باعث شده در هنگام حضوری شدن دانشگاه‌ها مشکلات نبود امکانات آموزشی ایجاد شود، در نهایت این دانشگاه نمی‌تواند تمام پذیرای حضوری تمام دانشجویان باشد.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ماموریت ویژه‌ای بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی این دانشگاه پرداختن به تربیت معلم است و این نوع تربیت، ساز و کار خاص خود را می‌خواهد. موضوعی که در مدیریت دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =