تهران-ایسکانیوز: از راه دست فروشی و تکدی‌گری طعمه‌های خود را شناسایی می کردند و دزدی خود را به مرحله عمل می رساندند تا اینکه خود طعمه شدند.

ماموران گشت کلانتری 140 باغ فیض پس از اعلام شناسایی دزد گوشی همراه مالباخته به محل مورد نظر رفتند و پس از گشت زنی کوتاه مدتی متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

مالباخته پس از حضور در کلانتری، در اظهاراتش به مأموران گفت: «دوازدهم امردادماه امسال در خیابان آیت آلله کاشانی، پشت چراغ قرمز منتظر سبز شدن چراغ بودم که این شخص به بهانه تکدی گری  از سمت راننده به ماشین نزدیک شد و در یک لحظه دست خود را به سمت گوشی تلفن همراه که جلوی فرمان بود برد وآن را دزدید.»

او ادامه داد: «من به علت ترافیک پشت چراغ قرمز نتوانستم به تعقیب او بروم تا اینکه امشب و به صورت کاملا اتفاقی مجددا او را شناسایی کردم.»

پس از اظهارات شاکی پرونده‌ای تشکیل شد و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه پنج رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه مالباختگانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته بودند دریافتند اغلب این دزدی‌ها در محدوده غرب تهران، شهرک قدس، ستارخان، سعادت آباد، اشرفی اصفهانی و آیت الله کاشانی انجام شده است.

پس از حضور مالباختگان آنها متهم را شناسایی کردند و متهم نیز با وجود اضهارات مالباختگان لب به اعتراف گشود.

محراب.ف 25ساله و از سارقان با سابقه است که به مصرف ماده مخدر شیشه گرایش دارد. او در اظهارات خود اعلام کرد به بهانه تکدی‌گری و دست فروشی، به خودرو مالباختگان نزدیک می شد و در لحظه مناسب از شیشه خودرو گوشی و یا کیف پول آنها را که جلوی فرمان بود مورد سرقت قرار می‌داد.

او همچنین اعلام کرد برخی عابران پیاده را به همین شیوه طعمه خود قرار می‌داده است.

محراب.ف پس از اعتراف به دزدی‌های متعدد همدست خود، هادی.م 24 ساله را به ماموران معرفی کرد و آنها پس از شناسایی مخفگاه هادی در منطقه مهرآباد جنوبی او را دستگیر و به پایگاه دوم آگاهی منتقل کردند.

هادی.م نیز پس از دستگیری به همدستی با محراب اعتراف کرد.

به گفته سرهنگ کارآگاه افشار احسانی‌فر، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با توجه به شناسایی محراب.ف از سوی یکی از مالباختگان و اعتراف صریح متهمان قرار قانونی برای متهمان صادر شد و بررسی سرقت‌های احتمالی دیگر این افراد همچنان در دستور کار ماموان آگاهی پایپاه دوم قرار دارد.
کد خبر: 113626

وب گردی

وب گردی